اطیابی: چاره‌ای جز اکران تعداد بالای فیلم‌ها نداریم / مشکل اصلی کمبود فیلم مخاطب‌پسند است

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۰۵:۰۲:۰۳
کد خبر: ۱۲۶۰۹۰۴
اطیابی: چاره‌ای جز اکران تعداد بالای فیلم‌ها نداریم / مشکل اصلی کمبود فیلم مخاطب‌پسند است
مسعود اطیابی با اشاره به اینکه فیلم‌های بسیاری به دلیل تعطیلی طولانی مدت سینماها در صف اکران هستند، تأکید کرد امروز چاره‌ای جز اکران تعداد بالای فیلم‌ها وجود ندارد.

مسعود اطیابی، کارگردان سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: مشکلات اکران همیشه در سینمای ایران وجود داشته و قبل از کرونا هم این موضوع مطرح بود. بعضاً شاهد بودیم همزمان 30 فیلم سینمایی بر پرده سینماها بودند و من شاهد بودم سینماهایی مثل پردیس آزادی در سانس‌‌‌ فیلم‌ها دچار مشکل بود.

اطیابی خاطرنشان کرد: این مسئله را نمی‌توان معضلی جدید در سینمای ایران دانست اما در شرایط حاضر که پس از تعطیلی طولانی مدت سینماها فیلم‌های بسیاری در صف اکران قرار دارند که تعدادشان بالغ بر 300 اثر است، چاره‌ای جز اکران تعداد بالای فیلم نیست. با این حال به نظر من برنامه‌ریزی درستی صورت گرفته و شورای صنفی نمایش هر هفته یک فیلم اکران می‌کند و فیلم اکران شده یک هفته مهلت دارد تا خود را نشان دهد و اگر سیر صعودی در فروش داشته باشد می‌تواند به فروش بالایی برسد.

او افزود: در حال حاضر تراکم اکران بالایی نداریم، اگر فیلم‌های اکران نوروزی را کنار بگذاریم از تابستان تا امروز فیلم‌های چندانی اکران نشده‌اند و همین تعداد اثری که اکران شده‌اند باید بتوانند مخاطب جذب کنند وگرنه به نظر من نمی‌توانیم به چاره دیگری در این شرایط بیندیشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «تگزاس» در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: مشکل اصلی سینما، امروز عدم اکران فیلم‌های مخاطب پسند است، باید فیلم‌هایی اکران شوند که بتوانند رونق را به سینماها بیاورند و متأسفانه در حال حاضر تعداد فیلم‌های خوبی که اکران شده‌اند بسیار کم است. فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی من در حال حاضر بر پرده سینماهاست اما اگر یک فیلم پرفروش در کنار «دینامیت» اکران شود به نفع من است چراکه حضور مردم در سینماها به نفع همه فیلم‌هاست و فیلم‌ها اینگونه می‌توانند فروش بهتری داشته باشند ولی متأسفانه هنوز تعداد فیلم‌های مناسب بسیار اندک است و این به ضرر همه فیلم‌ها تمام می‌شود. در نهایت باید بگویم افرادی که به برنامه‌ریزی اکران اعتراض دارند بهتر است راهکاری ارائه دهند و فکر می‌کنم در حال حاضر تا راهکاری دیگری ارائه نشده همین روند، که هر هفته یک فیلم اکران می‌شود، مناسب است.

اطیابی در ادامه درباره انتصابات اخیر در سازمان سینمایی گفت: افرادی که در سمت‌های مختلف در سازمان سینمایی انتخاب شده‌اند به نظر من دارای صلاحیت و باتجربه هستند که شاید بتوان نقدهایی در مدیریت این افراد داشت اما به طور کل نگاه من مثبت است اما برای سنجش نهایی درباره انتخاب‌ها نیاز به زمان داریم و باید صبر کنیم تا در آینده عملکرد این افراد مشخص شود و بعد درباره آن نظر داد. به هر حال امیدوارم با ریاست محمد خزاعی در سازمان سینمایی و حضور دیگر همکاران وی در سمت‌های مختلف این سازمان شاهد بهبود وضعیت سینمای ایران باشیم. ان‌شاءالله در آینده شاهد اجتماعات خود مردم در سینماها باشیم چراکه این اتفاق علاوه بر رونق اقتصادی برای سینما، نشان از شادابی و پویایی مردم دارد. امیدوارم مسئولان سینمایی کشور هم به سینماگران اعتماد کنند و فیلم‌ها با کمترین ممیزی ساخته و اکران شوند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز