مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

اهدای کتاب به مراکز علمی و فرهنگی و دینی همزمان با هفته کتاب

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۳:۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۲۶۰۹۴۹
اهدای کتاب به مراکز علمی و فرهنگی و دینی همزمان با هفته کتاب
حسین فرخنده با اشاره به برنامه‌‌های استان خراسان شمالی در بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از اهدای ۲۴۴ عنوان کتاب در قالب پنج هزار و ۴۶۶ جلد کتاب با موضوعات مختلفی چون کودک و نوجوان، عمومی، فرهنگی و مذهبی به مراکز علمی،‌ فرهنگی و دینی این استان خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ حسین فرخنده (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی) در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، درباره اهمیت هفته کتاب و ضرورت برگزاری آن در کشور اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا ضرورت و اهمیت کتابخوانی و اثرات آن را در توسعه جامعه یادآوری کنیم، زیرا همه می‌دانیم که رشد دانش و توسعه از مجرای علم و مطالعه می‌‌گذرد.

وی ادامه داد: بحث کتابخوانی از جمله مباحثی است که همه دستگاه‌ها باید در آن مشارکت داشته باشند؛ این مساله از خانواده آغاز می‌شود و تا مدارس ادامه پیدا می‌کند و دستگاه‌های مختلف باید در آن حضور داشته باشند.

او با بیان اینکه هفته کتاب فرصتی است تا هم‌افزایی بین دستگاه‌ها ایجاد شود، عنوان کرد: طبق سال‌های پیشین ستادی تشکیل و دستگاه‌های مرتبط با این حوزه به جلسه دعوت شدند و تکالیفی برای هر دستگاه مشخص شد که در این هفته دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: برای این هفته بحث اهدای کتاب به مراکز فرهنگی، آموزشی و مدارس را دنبال می‌کنیم‌، از آنجایی که معتقدیم اگر از ظرفیت‌های مردمی بهره ببریم موفق خواهیم بود از ظرفیت 400 کانون‌ فرهنگی هنری مساجد استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه هر یک از این کانون‌ها برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: برنامه‌هایی مثل معرفی کتاب، تجلیل از کتابخوانان محلی و طرح اهدای کتاب به شکل گسترده و مردمی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به بحث رونمایی از تازه‌های کتاب‌های منتشر شده در خراسان شمالی، یادآور شد: سرانه مطالعه و فضای کتابخوانی استان طی سال‌های اخیر رشد و توسعه خوبی داشته است و امیدواریم نهاد کتابخانه‌های عمومی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای غنی‌سازی منابع آن‌ها و اهدای کتاب‌های جدید در استان تلاش کنند.

حسین فرخنده در پایان همچنین از اهدای 244 عنوان کتاب در قالب پنج هزار و 466 جلد به ارزش ۱۳۲ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان خبر داد و گفت: این کتاب‌ها با موضوعات مختلفی همچون کودک و نوجوان، عمومی، فرهنگی و مذهبی  در در سطح استان اهدا خواهد شد. این اقدام در راستای تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی، پایگاه‌های کتابخوانی، کتابخانه‌های باز، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج و ایستگاه‌های کتابخوانی انجام می‌شود.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما