در برنامه «سلام تهران» مطرح شد؛

خاطره فرزند سرمایه‌دار ایتالیایی از دیدار با امام خمینی و زیارت مشهد مقدس/ادواردو آنیلی خوشبختی را در ثروت پیدا نکرد

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۳:۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۲۶۱۴۷۱
خاطره فرزند سرمایه‌دار ایتالیایی از دیدار با امام خمینی و زیارت مشهد مقدس/ادواردو آنیلی خوشبختی را در ثروت پیدا نکرد
دیپلمات ایرانی و سفیر سابق ایران در کشورهای استرالیا و مکزیک، در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما درباره ادواردو آنیلی صحبت کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در سالروز شهادت ادواردو آنیلی فرزند جیووانی آنیلی سرمایه دار ایتالیایی و مالک سابق مجموعه فیات، محمدحسین قدیری ابیانه رایزن سابق  مطبوعاتی ایران در ایتالیا که نقش مهمی در گرایش ادواردو آنیلی به مذهب تشیع داشته است، مهمان برنامه «سلام تهران» بود.

قدیری ابیانه درباره آشنایی خود با ادواردو آنیلی که پیش از دیدار با او، از دین مسیحیت به دین اسلام گرایش پیدا کرده و مسلمان شده بود، گفت: ۲۴ فروردین سال ۵۹، من به یک میزگرد در شبکه ۲ کشور ایتالیا دعوت شدم. در آنجا من، نماینده عراق و رایزن آمریکا حضور داشتیم. باتوجه به آرایش جنگی ناوهای آمریکایی، عنوان نشست "بحران ایران خطری برای جهان" بود، من صحبتم را اینطور شروع کردم، به نام خدایی که قوی‌تر از ناوهای آمریکایی است. سپس گفتم که عنوان باید تغییر کند و بگویید که "رفتار سلطه‌جویانه آمریکا خطری برای جهان".

وی افزود: یک هفته بعد از این نشست، به من گفتند که یک جوان ایتالیایی قصد دیدار شما را دارد، من گفتم به او بگویید به محل سفارت بیاید، اما بعد از شنیدن جمله ادواردو که گفته بود خداوند هر در بسته‌ای را می‌گشاید، گفتم اجازه دهید وارد منزل شود. او آمد و من در ابتدای صحبت متوجه شدم که فرزند ثروتمندترین فرد در ایتالیاست.

سفیر سابق ایران در استرالیا تشریح کرد: ادواردو گفت که با خواندن قرآن مسلمان شده بود‌. بعد از ۲،۳ جلسه صحبت هم، به مذهب تشیع روی آورد. باتوجه به اینکه مادر ادواردو یهودی و پدرش مسیحی بود، او با تورات و انجیل هم آشنایی داشت.

وی افزود: درآمد خانواده ادواردو ۳ برابر درآمد نفتی ایران بود اما او فهمیده بود که مال دنیا باعث خوشبختی نمی‌شود.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص دیدار ادواردو با امام خمینی(ره) بیان کرد:ادواردو بعد از دیدار با امام راحل متوجه شده بود او همان مظهر فرد صالحی است که قرآن ذکر می‌کند. همچنین بعد از زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) گفته بود که مراقب باشید تا مشهد برای همیشه شهر امام رضا(ع) باقی بماند.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای مصطفی امامی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز