برنامه‌های مجموعه‌های علمی، فرهنگی و هنری همزمان با سومین روز هفته کتاب

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۲۳:۳۱:۳۳
کد خبر: ۱۲۶۲۱۸۲
برنامه‌های مجموعه‌های علمی، فرهنگی و هنری همزمان با سومین روز هفته کتاب
همزمان با روز «کتاب؛ زبان فارسی، شعر و ادبیات داستانی» نشست رونمایی از کتاب «از خاک تا افلاک (مجموعه شعر)»، «موزه‌های خواندنی و کتاب‌های تماشایی» و «کیفیت‌سنجی ترجمه‌ کتاب، چرایی و چگونگی» در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، تقدیر از برگزیدگان «سومین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی» ۲۶ آبان ماه از ساعت ۹ تا ۱۱ با حضور مقامات وزارت جهاد کشاورزی، تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن فجر سازمان سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی برگزار می‌شود. در این مراسم از آثار برتر شامل کتاب، مجله علمی، مجله ترویجی کشاورزی، دست‌نامه، نشریه ترویجی و نرم افزار کاربردی برتر تقدیر به‌عمل می‌آید و به مولفان لوح تقدیری اهدا می‌شود.

در سومین روز از هفته کتاب ششمین «کنگره سالانه متخصصان  علوم اطلاعات» با نشست‌های تخصصی از ساعت 9 تا 20 توسط انجمن «کتابداری و اطلاع‎رسانی ایران» به صورت وبینار در سایت گنگره به نشانی congress.ilisa.ir برگزار خواهد شد. 

همچنین ‌نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نشست «چگونه هرسال 100 کتاب بخوانیم» با حضور برخی از هنرمندان کتابخوان و صاحبنظران و آیین رونمایی و عملیاتی‌کردن «سامانه پرسش از کتابدار» را ساعت 10 صبح به صورت مجازی و در پلتفرم اسکای روم به نشانی https://www.skyroom.online/ch/researchpl/neshast برگزار می‌کند.

گفتنی است در این روز خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس نشست رونمایی از کتاب «از خاک تا افلاک (مجموعه شعر)» را با سخنرانی مصطفی محدثی‌خراسانی و رضا اسماعیلی از ساعت 10 تا 11:30 برگزار خواهد کرد. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی khaneketab@ مشاهده کنند.

همچنین به‌مناسبت «چهلمین روز درگذشت استاد دکتر آذرتاش آذرنوش» نشستی با حضور سمرا آذرنوش، حمزه ایلخانی‌زاده،‌ احمدرضا خضری، محمدرضا سحاب، علی‌اشرف صادقی،‌ سیدمحمد عمادی‌حائری، عنایت‌الله فاتحی‌نژاد،‌ عبدالهادی فقهی‌زاده،‌ مرتضی کریمی‌نیا، مجدالدین کیوانی و اکبر ایرانی برگزار می‌شود. این نشست نیز روز چهارشنبه 26 آبان، ساعت 16 تا 18 به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق آدرس http://www.sbu.ac.ir/web/webinar  در این نشست حضور پیدا کنند

به گزارش ستاد خبری هفته کتاب، آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان «دومین دوره انتخاب و معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی» در سومین روز هفته کتاب از ساعت۱۰ تا ۱۲ در پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است؛ همزمان با روز سوم هفته کتاب نشست «نقش کتاب داستانی در تربیت اخلاقی کودکان و نوجوانان» از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به صورت مجازی اجرا می‌شود. این نشست از ساعت 17:30 تا 18:30 با حضور نرگس سادات سجادیه و احمدرضا آذربایجانی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را در صفحه‌ اینستاگرام انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به نشانی anjomanketabkodak  دنبال کنند.

همچنین در این روز نشست «موزه‌های خواندنی و کتاب‌های تماشایی» به همت خانه کتاب و ادبیات ایران  وکتابخانه و موزه ملی ملک از ساعت 16 تا 17:30 برگزار خواهد شد. سخنرانان این نشست رضا دبیری‌نژاد، زنیب فری‌زاده و پیمان سمندری هستند. این نشست از صفحه آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران قابل مشاهده است.

کانون کشوری انجمن‌های صنفی مترجمان کشور نیز با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران همزمان با سومین روز هفته کتاب نشست «کیفیت‌سنجی ترجمه‌ کتاب، چرایی و چگونگی» را با سخنرانی فرزانه فرحزاد، علیرضا خان‌جان و محمدرضا اربابی برگزار می‌کند. این نشست از ساعت 14 تا 15:30 برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از صفحه آپارات این موسسه به نشانی khaneketab@ مشاهده کنند.

بر اساس این گزارش آیین رونمایی کتاب «گلستان کتاب» در همین روز از ساعت 16 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرهنگسرای گلستان، با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، شناخت نویسندگان و بزرگان ادب و فرهنگ، ارتقای سطح دانش و آگاهی افراد، نقد و بررسی گروهی کتاب، معرفی کتاب و تازه‌‌های نشر با همکاری انتشارات رود آبی و با معرفی چهار عنوان کتاب برگزار می شود.

در این نشست نویسندگان کتاب و کارشناسان برنامه؛ مجید ملامحمدی و فهیمه شانه حضور داشته و چهار عنوان کتاب «کبوتر پر طلا» نوشته سیده مرضیه مرعشی، «ننه اربعین و ساک عجیب و غریب» نوشته سنا ثقفی، «مثل تو بانوی من فاطمه» نوشته کلر ژوبرت و «علی یارت پهلوان» نوشته فرزانه فراهانی تحلیل و نقد و بررسی می‌شوند.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز