مصاحبه هفته؛

وضعیت دستمزدهای بازیگران از زبان بازیگر «فروشنده»

۱۴۰۰/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۲۳۷۴
وضعیت دستمزدهای بازیگران از زبان بازیگر «فروشنده»
فرید سجادی حسینی بازیگر «بی همه چیز»، «شبی که ماه کامل شد»، « مغزهای کوچک زنگ زده» ، «لونه زنبور» و... در گفت و گو با برنا در خصوص وضعیت اقتصادی این روز های جامعه و دستمزد های بازیگران صحبت کرد که در ذیل از نظر می گذرانید.

فرید  سجادی حسینی که در کارنامه کاری‌اش جدا از بازیگری آثار مختلفی از جمله سریال «مهرآباد» را کارگردانی کرده و در فیلم سینمایی «فروشنده» اصغر فرهادی نیز حضوری کوتاه اما قابل قبول داشت، چندی پیش با نقشی متفاوت در سریال «هم‌سایه» در شبکه 3 سیما ظاهر شد.

او در این مجموعه تلویزیونی شخصیت علی جان را بازی کرد که یک مهاجر افغانستانی بود و تبحر و استعداد او در ایفای این نقش به لحاط لحن و لهجه یکی از نقاط عطف این سریال محسوب می‌شد.

بازیگر «بی همه چیز»، « شبی که ماه کامل شد»، « مغز های کوچک زنگ زده» ، «لونه زنبور» و.... با ما در خصوص وضعیت اقتصادی این روز های جامعه و دستمزد های بازیگران صحبت کرد.

فرید سجادی حسینی، بازیگر فیلم سینمایی «فروشنده»، در خصوص فعالیت‌های اخیر خود به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضر مشغول تمرین نمایش برای تئاتر هستم. این نمایش «آرش» نام دارد و نقش من در اینجا آرش کمانگیر است و اگر خدا بخواهد آذرماه روی صحنه می‌رود و فکر می‌کنم بازخوردها با توجه به اینکه هیچ چیز قابل پیش بینی نیست خوب باشد ولی به هرحال این موضوع نباید ما را متوقف کند و ما باید به کار خود ادامه دهیم چراکه شغل ما همین است. این نمایش درواقع  یک نوع بازنویسی است که بهرام بیضایی در جوانی خود از موضوع اساتید یا آرش بهره گرفته که به نوعی پرده خوانی محسوب می شود و متفاوت از برداشت های دیگر است و تا کنون بارها اجرا شده است.

او در این خصوص که آیا وضعیت واکسینه شدن قبل از تمرین‌ها صورت گرفت یا در حین اجرا عملی می‌شود؟ بیان کرد: من قبل از شروع تمرین تئاتر و برای بازی در سریال «هم‌سایه» واکسینه شدم.

این بازیگر در خصوص میزان تولیدات در دوران کرونا اظهار کرد: مراجعاتی که به من برای بازی در این مدت شده بسیار زیاد بوده است.

سجادی حسینی درباره این که چرا تفاوت زیادی بین دستمزدهای بازیگران وجود دارد تصریح کرد: چنین اتفاقی در سینمای هالیوود و اروپا نیز اتفاق می‌افتد و فقط مختص ما نبوده و نیست. اصولا بازیگرانی که باعث فروش بیشتر یک اثر می شوند دستمزد بیشتری می‌گیرد.

بازیگری که مقبول مردم است و مردم بابت تماشای هنر آن هزینه می‌کنند معمولا سود بیشتری را شامل می‌شود. به نظر من چنین چیزی منصفانه نیست و تا جایی که ممکن است باید دستمزدها به مساوات و عادلانه بین بازیگران تقسیم شود.

او در این خصوص که آیا دستمزد او در بازیگری با وضعیت اقتصادی امروز مطابقت دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: خیر، به هیچ عنوان دستمزدها با شرایط اقتصادی امروز همخوانی ندارد.

فرید سجادی حسینی در پایان به خبرنگار برنا گفت: امیدوارم رئیس جدید صدا و سیما آقای پیمان جبلی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانند در راستای بهبود وضعیت فعلی سینما و تلویزیون گام مثبتی بردارند و بی سر و سامانی هنر بر طرف شود و در جهت حل شدن مشکلات قدم های بزرگی بردارند که تاثیر مثبت آن را به مراتب شاهد باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز