گزارش هفته؛

سریال سازی در نمایش خانگی را چه کسی مدیریت کند؟

۱۴۰۰/۰۸/۲۷ - ۰۶:۳۴:۰۷
کد خبر: ۱۲۶۲۳۸۴
سریال سازی در نمایش خانگی را چه کسی مدیریت کند؟
سریال سازی در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون موضوعی است که این روز ها دغدغه جدی مدیران مرتبط است اما نظارت بر تولیدات پلتفرم های نمایشی موضوع گزارشی است که در ذیل از نظر می گذرانید.

علی سرتیپی: نظارت بر پلتفرم‌ها باید مجددا به دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شود!

علی سرتیپی، مدیر پخش و تهیه‌کننده سینما که در کارنامه هنری‌اش آثاری چون «ستاره بازی»، «دراکولا»، «دیشب باباتو دیدم آیدا» و... دیده می شود در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: من به عنوان یک تهیه کننده بیشتر با سینما سر و کار داشته ام و معمولا شبکه های نمایش خانگی و پلتفرم ها دست سازمان سینمایی بوده است.

تهیه کننده «ورود آقایان ممنوع» و «رحمان 1400» اظهار کرد: متاسفانه در تلویزیون دوگانگی زیاد شده است و به نظر من با توجه به اینکه این دو رسانه تصویری با هم دیگر در رقابت هستند و به نوعی رقیب هم محسوب می‌شوند بایستی نظارت بر پلتفرم ها مجددا به دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شود چراکه این اتفاق درست ترین راه و روش ممکن فعلی است.

جلیل شعبانی: پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی باید زیر نظر وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی باشند/ نوع نمایش پلتفرم‌ها به سینما نزدیک‌تر است تا تلویزیون!

آیا مدیریت آثار نمایشی پلتفرم ها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است یا تلویزیون؟

جلیل شعبانی در این باره به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: من فکر می‌کنم پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی باید زیر نظر وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی باشند و همان‌طور که رئیس سازمان سینمایی گفت تلویزیون می‌تواند رقیب پلتفرم‌ها باشد و کسی که در عرصه رقابت قرار می‌گیرد صحیح نیست نظارت بر رقبای خود داشته باشد.

او افزود: این موضوع سوءتفاهمی را برای افرادی که هدایت و راه اندازی پلتفرم‌ها و تولیدات آن را بر عهده دارند ایجاد می‌کند و ممکن است با این ماجرا کمی دچار مشکل شوند. در حقیقت من، اکثریت اهالی سینما و کسانی که در این پلتفرم‌ها مانند کارگردانان، تهیه‌کنندگان، بازیگران و بقیه عوامل مشغول فعالیت هستند خواهان آنند که نظارت بر پلتفرم‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت بگیرد.

تهیه‌کننده «قسم» در پاسخ نهایی به این سوال که شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها به سازمان سینمایی برگردد؟ گفت: من فکر می‌کنم اکثریت کسانی که در خانه سینما و در حوزه فیلم و سریال حضور دارند علاقه‌مند هستند این اتفاق بیفتد به این دلیل که ساز و کار های بهتری برای نظارت به این بخش وجود دارد و علاوه بر آن در واقع پلتفرم‌ها نوع نمایش‌شان به سینما نزدیک‌تر از تلویزیون است.

او در ادامه بیان کرد: رسانه ملی و صدا و سیما باید در حوزه و حیطه کار خود فعالیت کند و پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی نیز مشغول کار خود باشند. در واقع هر دو طرف باید مسئولیتی را که بر عهده دارند را به نحو احسن انجام دهند و آن وقت به نظر من این رقابت یک رقابت مفید خواهد بود و این باعث می‌شود که پلتفرم‌ها و تلویزیون کیفیت آثار خود را بالا ببرند. به هرحال من فکر می‌کنم تلویزیون مجبور است با پلتفرم‌ها در عرصه سریال‌سازی رقابت کند و این رقابت به نفع تلویزیون است و به ضرر آن نیست و باعث می‌شود کیفیت آثار تلویزیون بالا رود و مخاطب پسندتر شود تا بتواند آگهی‌های بیشتری بگیرد.

نظر شما