در رادیو فرهنگ؛

بررسی اهمیت بهداشت و درمان در فرزند آوری با «قلمرو فرهنگ»

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۰۸:۰۴:۴۱
کد خبر: ۱۲۶۳۳۰۱
بررسی اهمیت بهداشت و درمان در فرزند آوری با «قلمرو فرهنگ»
برنامه قلمرو فرهنگ شنبه ۲۹ آبان ماه با موضوع اهمیت بهداشت و درمان در فرزند آوری و سلامت روان خانواده از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ برنامه « قلمرو فرهنگ» این هفته با بررسی موضوع نقش بهداشت و درمان در فرزند آوری و سلامت روان خانواده، به این پرسش که اهمیت بهداشت چه تاثیری در فرزندآوری و سلامت روان خانواده دارد، روی آنتن می رود.

برنامه های باروری سالم در توازن جمعیت وتدوین سیاستهای جمعیتی نقش مهمی به عهده دارداین برنامه به افراد کمک می کند تا زمان تولد فرزندان خود را با شرایط سلامتی و سن خود تطبیق دهند و آگاهانه درباره تعداد فرزندان خود تصمیم بگیرند. برنامه های سلامت باروری علاوه بر جنبه های بهداشتی تاثیر مهمی در سایر ابعاد اجتماعی، حقوقی، اقتصادی، روانی و فرهنگی نیز دارد.

نتایج باروری سالم منجر به کاهش مرگ و میر مادران، نوزادان و کودکان، جلوگیری از سوء تغذیه در مادر و کودک، جلوگیری از زایمان در سنین نامناسب، کاهش بیماری های ژنتیکی، جلوگیری از حاملگی های برنامه ریزی نشده و سقط های عمدی و عواقب حاصله از آن نظیر وقوع بیماری، معلولیت و مرگ و هم چنین عاملی برای فراهم کردن زمینه مناسب ارتقاء سلامت خانواده می شود که از اهداف اساسی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی است.

سلامت باروری محور اصلی تداوم و پایداری ازدواج، پویایی و بالندگی جمعیت و خانواده است‌، به همین منظور دکتر کتایون حیدری؛ متخصص زنان و زایمان و دکتر فاطمه آذرتاش؛ مشاور خانواده و مدرس دانشگاه با حضور در استودیوی برنامه «قلمرو فرهنگ» و حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی شفیعی؛ پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه و مؤلف کتاب کابوس سالمندی کارشناس تلفنی، این برنامه به بررسی این موضوع می پردازند .

برنامه « قلمرو فرهنگ» به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر و گویندگی پیمان شیخی ساعت ۱۰:۳۰ روز شنبه از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز