در رادیو فرهنگ؛

"فسانه" نیما یوشیج با کاروان شعر و موسیقی می آید

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۰۸:۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۲۶۳۳۱۵
فسانه نیما یوشیج با کاروان شعر و موسیقی می آید
برنامه امروز "با کاروان شعر و موسیقی" با یاد نیما یوشیج، به بررسی تصنیف "فسانه" می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در برنامه شماره ۳۹۰ «با کاروان شعر و‌ موسیقی»، امروز شنبه ( ۲۹ آبان) تصنیف «فسانه» از اشعار نیما یوشیج، با اجرای اثر ساز و آواز عبدالوهاب شهیدی و صدای ایرج بسطامی پخش و بررسی می‌ شود.

این تصنیف در آلبومی به همین نام اثر ایرج بسطامی، هنرمند ایرانی است که با آهنگ سازی کیوان ساکت در سبک سنتی تهیه شده و دارای ۱۴ آهنگ است.

گفتنی است علی اسفندیاری که به نام نیما یوشیج شناخته می‌شود، شاعر معاصر ایرانی بود. وی بنیان‌گذار شعر نوین و ملقب به «پدر شعر نو فارسی» است.

نیما یوشیج با مجموعه تأثیرگذار افسانه، که مانیفست شعر نو فارسی بود، در فضای راکد شعر ایران، انقلابی به پا کرد. نیما آگاهانه تمام بنیادها و ساختارهای شعر کهن فارسی را به چالش کشید. شعر نو عنوانی بود که خودِ نیما بر هنر خویش نهاده بود.

تمام جریان‌های اصلی شعر معاصر فارسی وامدار این انقلاب و تحولی هستند که نیما نوآور آن بود. بسیاری از شاعران و منتقدان معاصر، اشعار نیما را نمادین می‌دانند و او را هم‌پایهٔ شاعران سمبولیست بنام جهان می‌دانند.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» را یلدا احتشامی‌با گویندگی مریم واعظ پور تهیه می‌کند که ساعت ۱۲:۲۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز