در رادیو فرهنگ؛

بررسی علل و عوامل افزایش تصادفات رانندگی در کشور در «نقد امروز»

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۰۹:۲۵:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۳۸۸۹
بررسی علل و عوامل افزایش تصادفات رانندگی در کشور در «نقد امروز»
کارشناسان در برنامه «نقد امروز» رادیو فرهنگ یکشنبه ۳۰ آبان ماه به موضوع علل و عوامل افزایش تصادفات رانندگی در کشور می پردازند.

به گزارش گروه فرهنگ برنا؛  در برنامه «نقد امروز»رادیو فرهنگ، با حضور سردار سید تیمور حسینی؛ جانشین پلیس راهور ناجا، دکتر حسین یگانه پویا؛ مشاور اجرایی و مدیرعامل امدادخودرو و کانون جهانگردی و اتومبیل رانی و دکتر فرهاد صالحیان؛ مدیرکل دفتر آمار و برنامه ریزی و ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، علل و عوامل افزایش تصادفات رانندگی در کشور بررسی می شود.

تصادفات یکی از بزرگ ترین مشکلات سلامت عمومی در جهان است. این در حالی است که بیشتر قربانیان جوان هستند و قبل از تصادف دارای سلامتی کامل بوده اند. این مساله در کشور ما ایران با روند صعودی تعداد کشته شدگان و افزایش تعداد کاربران از راه های کشور و همچنین تعداد سفرها از اهمیت افزون تری برخوردار است،

به همین منظور مساله علل و عوامل افزایش تصادفات رانندگی در کشور، در برنامه « نقد امروز» بررسی می شود.

ایران از جمله کشورهایی است که میزان مرگ و میر در سوانح جاده یی آن بالاست. بیشتر کارشناسان علل وقوع این مساله را فرهنگ غلط رانندگی و پایین بودن سطح استاندارد خودروها می دانند، این عوامل به سه دسته عوامل انسانی، راه و خودرو تقسیم می شوند. هدف اصلی این برنامه بررسی علل و عوامل موثر بر کاهش تصادفات جاده ای است

گفتی است بنا بر نظر کارشناسان رفتارهای پر خطر در رانندگی، علاقه مندی به سبقت های غیر مجاز، نداشتن تمرکز، خودنمایی و تلاش برای جلب توجه دیگران از اساسی ترین دلایل رفتاری در وقوع تصادفات به شمار می روند.

برنامه «نقد امروز» کاری از گروه فرهنگ و جامعه شبکه رادیویی فرهنگ که ساعت ۱۰:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز