برگزاری ۳ نشست تخصصی و ۲ رونمایی کتاب همزمان با آخرین روز هفته کتاب

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۰۹:۳۶:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۴۴۰۹
برگزاری ۳ نشست تخصصی و ۲ رونمایی کتاب همزمان با آخرین روز هفته کتاب
برنامه‌های هفته کتاب در آخرین روز این هفته (یکم آذرماه ۱۴۰۰) که به نام «کودک و نوجوان، آینده نسل مجازی» نام‌گذاری شده است با برگزاری ۳ نشست تخصصی و ۲ رونمایی کتاب همراه خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛  در آخرین روز هفته کتاب (یکم آذرماه 1400) که به نام «کتاب؛ کودک و نوجوان، آینده نسل مجازی» نامگذاری شده است، اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نشست «معرفی تازه‌های نشر هموطنان پیرو ادیان توحیدی» را دوشنبه 1 آذر از ساعت 10 تا 12 با حضور آرتویت زهرابیان، فرزانه گشتاسب، بهنام مبارکه و دیناز دهنادی برگزار خواهد کرد که از صفحه آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی @khaneketab قابل مشاهده است .

کتاب «باران‌ترین بودی» نیز در همین روز از ساعت 10 تا 11:30 با حضور کمال شفیعی‌مشعوف و طیبه شامانی، توسط خانه کتاب و ادبیات ایران و با همکاری سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس رونمایی می‌شود. مخاطبان می‌توانند این آیین را از صفحه آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی @khaneketab تماشا کنند.

همچنین خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در این روز نشست «توسعه‌ ویترین: چگونگی توزیع کتاب کودک و نوجوان» را از ساعت 13 تا 15 با حضور نامدار افروغ، مجید تیموری،‌ محمدتقی حق‌بین، مریم رونق، کاظم علمی و فتح‌الله فروغی برگزار می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از صفحه آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی @khaneketab تماشا کنند.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نشست «کتابخوان ویژه اساتید دانشگاه با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی» را به‌صورت برخط (آنلاین) ساعت 14 برگزار می‌کند که از پلتفرم اسکای روم به نشانی https://www.skyroom.online/ch/researchpl/neshast قابل مشاهده است.

همچنین در آخرین روز از هفته کتاب (دوشنبه یکم آذرماه 1400) خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری انجمن علمی اقتصاد شهری ایران آیین رونمایی از کتاب «حقوق شهر و شهروندی؛ بازاندیشی در مبانی، مفاهیم، ابعاد و کارکردها» را از ساعت 16 تا 17:30 برگزار می‌کند که از صفحه آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی @khaneketab قابل مشاهده است. سخنرانان این نشست محمدرضا حاجی‌کرم‌رعیت،‌ سیدمحسن طباطبایی‌مزدآبادی، حمیدرضا شادزاد، سیدمحمدعباسی و سجاد محبی هستند.

برگزاری طرح «پاییزه کتاب 1400» نیز توسط خانه کتاب و ادبیات ایران در این روز ادامه دارد. این طرح در  ۳۱ استان کشور از شنبه 29 آبان آغاز و تا روز چهارشنبه 3 آذرماه ادامه خواهد داشت. گفتنی است پاییزه کتاب 1400 در استان و شهرهای کمتر برخوردار از کتابفروشی از شنبه 29 آبان تا دوشنبه 8 آذر 1400 به مدت 10 روز برگزار می‌شود.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور  ادامه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز