معرفی کتاب «عطار نیشابوری» در «کیمیای کلمات»

۱۴۰۰/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۵۶۱۸
معرفی کتاب «عطار نیشابوری» در «کیمیای کلمات»
برنامه «کیمیای کلمات» رادیو فرهنگ جمعه ۵ آذر ماه به معرفی و بررسی کتاب « عطار نیشابوری»؛ از مجموعه کتابهای "از ایران چه میدانیم" اختصاص دارد .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر بهرام پروین گنابادی (پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی) کارشناس مجری برنامه در این قسمت از کیمیای کلمات، به نقد و بررسی کتاب "عطار نیشابوری " تالیف سهیلا صارمی و منتشر شده از سوی انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی می پردازد.

 موضوع این کتاب، معرفی «عطّار نیشابوری» از زوایای مختلف است. کتاب حاضر که یکصد و یکمین مجلّد از مجموعة «از ایران چه چه می‌دانم» است، با هدف شناساندن بخشی از زوایای تاریخ تفکّر ایرانیان تدوین گردیده است. نگارنده در این نوشتار، نگاهی بر زندگی، آثار، اندیشه و عرفان «شیخ فریدالدّین محمّد بن ابراهیم عطّار نیشابوری» دارد. در بخش نخست، دربارة زندگی، زمانه و آثار «عطّار» بحث شده است. بخش دوم، نگاهی است به جهان‌بینی «عطّار» و آن‌چه تفکّر عرفانی وی را شکل می‌بخشد. در فصل سوم، آرمان شهر «عطّار» بررسی شده و در فصل پایانی سخنان بی‌خودانه شطح‌گونة وی که غالباً به زبان رمز آمیخته‌اند، مطالعه شده است.

برنامه کیمیای کلمات کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که جمعه  ها ساعت ۱۳:۳۰ به بررسی متون کهن ادب فارسی و پژوهش‌ها و کتاب‌هایی که در زمینه این آثار نگاشته شده، اختصاص دارد. این برنامه به تهیه کنندگی «فریده گودرزی» برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز