رامین عباسی زاده: شهرت خوانندگان بازیگر به دیده شدن بیشتر سریال ها کمک می کند!

۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۶۲۳۱
رامین عباسی زاده: شهرت خوانندگان بازیگر به دیده شدن بیشتر سریال ها کمک می کند!
مدتی است که در تولیدات نمایشی رسانه ملی ،سینما و تولیدات پلتفرم های نمایش خانگی از خوانندگان به عنوان بازیگر نقش های اصلی استفاده می شود اتفاقی که در سینمای ایران و سایر کشور های صاحب سینما و سبقه دارد و در بسیاری از موارد نیز شاهد این مسئله بوده ایم که این اقدام در جذب مخاطب و ابعاد تبلیغاتی اثر موثر واقع شده است. اما سوال اینجاست که آیا این ایده به لحاظ کیفی روی کار تاثیر منفی ندارد؟ آیا نابازیگران در بهترین پیش بینی آرتیست می توانند در قواره های یک ستاره قصه یک سریال را به ساحل برسانند؟ در گفت و با تهیه کنندگان سینما، تلویزیون و برخی از آثار پلتفرم های شبکه نمایش خانگی موضوع را واکاوی می کنیم. رامین عباسی زاده در اینباره به نکات متفاوتی اشاره دارد.

رامین عباسی زاده نویسنده،کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون است که در کارنامه هنری اش سریال هایی چون "او یک فرشته بود"،"کت جادویی"، "احضار" و... را دارد در  پاسخ به این پرسش که آیا حضور خواننده ها در سریال ها به موفقیت کار کمک می کند و به لحاظ کیفی آسیب نمی زند گفت: اگر انتخاب‌ها بر اساس شایستگی خواننده مورد نظر، سنجش دقیق و درست توانایی‌های فرد در بازیگری و تناسبش با نقش باشد، حضور هر هنرمندی در کار می‌تواند باعث رشد کیفی اثر و موفقیت آن شود، در مورد خواننده‌ها اگر این تمهیدات و پیش‌نیازهای اولیه در نظر گرفته شود، طبیعی است که شهرت آن فرد هم بار مثبت مضاعفی همراه خود خواهد آورد که اتفاق مثبتی است.

او افزود: اگر انتخاب به صرف شهرت فرد مورد نظر به عنوان خواننده باشد و او در مقام بازیگر فاقد توان و استعداد کافی باشد قطعا اجرای بد او مقابل دوربین کیفیت کار را تحت‌الشعاع قرار داده و به حاصل نهایی آسیب می‌زند.

نویسنده سریال احضار درباره اینکه آیا حضور این خواننده ها در نقش های اصلی جای دیگر بازیگران را گرفته است اظهار داشت: در عرصه هنر هیچکس نمی‌تواند جای کسی را بگیرد، جهان تصویر و فیلمسازی هم مثل سایر هنرها عرصه بی انتهایی است که هر کس در صورت داشتن استعداد می‌تواند جای خود را داشته باشد، بنابراین من اصلا معتقد نیستم حضور خواننده‌ها مقابل دوربین جای بازیگران را تنگ کند و اصلا به چنین تفکیکی اعتقاد ندارم، خواننده وقتی به عنوان بازیگر مقابل دوربین می‌آید از نظر من یک بازیگر است، باقی به عهده خود او واستعدادش است که بتواند در این عرصه بدرخشد و باقی بماند یا خیلی زود حذف شود.

این تهیه کننده در خصوص اینکه آیا این خوانندگان توانایی این را دارند که در عرصه بازیگری حضور فعال داشته باشند گفت:متاسفانه فرصت دیدن کار همکاران را پیدا نکرده‌ام که بتوانم پاسخگوی این پرسش شما باشم، اما امیدوارم این اتفاق در نهایت بتواند بازیگران جدید و قابل اتکایی را به صنعت فیلم و سریال‌سازی ما اضافه کند.

عباسی زاده در پایان در پاسخ به این سوال که آیا حضور این خوانندگان خواسته ی مدیران شبکه های نمایش خانگی است اظهار داشت: در این مورد اطلاع دقیق و مستندی از نحوه انتخاب و چینش بازیگران کارها ندارم، اما هر توافقی شده باشد و انتخاب بازیگران در هر شکل انجام شده باشد، مسئول نهایی این انتخاب‌ها کارگردان و تهیه‌کننده آثار هستند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز