بررسی دهک بندی های درآمدی جامعه "برنامه تهران۲۰"/مرکز آمار ایرانیان متولی دهک بندی درآمدی است

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۱۷:۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۲۶۷۲۵۰
بررسی دهک بندی های درآمدی جامعه برنامه تهران۲۰/مرکز آمار ایرانیان متولی دهک بندی درآمدی است
برنامه " تهران 20"، ششم آذر ماه، با حضور " سید غنی نظری" عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بررسی دهک بندی های درآمدی جامعه پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سید غنی نظری در پاسخ به سوال مجری با مضمون، چرا دهک بندی های اجتماعی منتشر شده برای عموم جامعه نظمی و سامانی ندارد؟ توضیح داد: همان طور که عموم جامعه اطلاعاتی از دهک بندی های موجود ندارد، ماهم از بهم ریختگی و عدم شفافیت در دهک بندی های درآمدی جامعه ناراضی هستیم.

نظری ادامه داد : دولت باید در لایحه بودجه ای که به مجلس شورای اسلامی می آورد دهک های اجتماعی را تعریف کند، که امسال در قانون بودجه این مسئله را از دولت درخواست می کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرکز آمار ایرانیان که وابسته به سازمان برنامه و بودجه کشور است، متولی دهک بندی درآمدی جامعه است و باید یک تعریف واحد و مشخصی از دهک ها را به ما ارائه دهد و آن تعریف خاص ملاک تصمیم گیری همه ارگان ها باشد.

نماینده استان اردبیل افزود: به همین منظور ما باید دولت را مکلف کنیم که دهک بندی درآمدی جامعه را، در تبصره چهارده قانون بودجه قید کند.

سید غنی نظری در توضیح قانون بودجه گفت: لایحه بودجه در واقع اساس فعالیت های مالی کشور محسوب می شود که بیشترین هزینه های مالی در تبصره چهارده آن قید شده و معیار تصمیم گیری این تبصره نیز همان دهک هایی است که شفافیتی در آن نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه های سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: طی جلساتی که با آقای میرکاظمی داشتیم، اعلام کرده اند که بودجه امسال بدون کسری بسته خواهد شد تا تورمی به مردم وارد نشود.

نظری در انتها گفت: اگر چنین اتفاقی بیفتد دیگر نیاز نیست آن طور که در سنوات گذشته صورت گرفته است، از بانک مرکزی درخواست پول پرقدرت داشته باشیم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز