بررسی سند تحول قوه قضائیه "برنامه تهران۲۰"

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۱۰:۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۲۶۷۴۱۷
بررسی سند تحول قوه قضائیه برنامه تهران۲۰
برنامه " تهران 20"، هفتم آذر ماه، با حضور دکتر "سید محمد صاحبکار" معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی قوه قضائیه به بررسی سند تحول قوه قضائیه پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر "سید محمد صاحبکار" در خصوص شکایات و گله مندی مردم از طولانی شدن فرآیند رسیدگی به درخواست ها در مراجعات به دستگاه های قضائی توضیح داد: حدود بیست میلیون پرونده ورودی در سال وارد دستگاه قضائی می شود که از این تعداد حدود 50درصد آن پرونده یکتا است که این حجم از پرونده ها، بار و فشار زیادی را در دستگاه های قضائی وارد می کند و منجر به طولانی شدند فرآیند رسیدگی به پرونده ها می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی قوه قضائیه ادامه داد: برای آن که این مسئله مدیریت شود به طوری که هم از حجم کاری کارکنان دستگاه های قضائی کاسته و هم مشکل شهروندانی که مخاطبین این پرونده ها هستند برطرف شود، مهم ترین مسئله در آن بحث پیشگیری از وقوع جرم است که می بایست با روش ها و سازوکارهایی، قوانینی را در کشور به ثبت رسانیم که در این قوانین امکان بروز مشکل و خطا به وجود نیاید که دیگر نیازی نباشد در مرحله بعد به پرونده آن رسیدگی کنیم.

دکتر صاحبکار در خصوص اعتراض مردم به برخی از قوانین مصوب شده توسط ارگان ها و دستگاه های دولتی گفت: عموم مردم می توانند با مراجعه به دیوان عدالت اداری در خصوص هریک از قوانین مصوب شده شکایات خودشان را ثبت کنند که دیوان عدالت اداری بخشی از وظیفه اش رسیدگی به همین امور است.

سید محمد صاحبکار تصریح کرد: سند تحول در تسهیل فرآیند سنتی قوه قضائیه تحول خوبی ایجاد کرده که این روند ادامه دار خواهد بود. 

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی قوه قضائیه اضافه کرد: امروز طی نشستی، مسئولان قوه قضائیه با قوه مقننه که در صحن علنی مجلس داشتند، مقدمات بررسی سازوکارهایی را برای ایجاد قوانین پیشگیرانه صورت دادند.

همچنین در این برنامه طی ارتباط تصویری با " علی زندی فر" مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز در خصوص شکایات شهروندان از ناامنی پل هوایی عابر پیاده مواصلاتی به مترو گرمدره گفتگو شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز توضیح داد: متاسفانه این مشکل به دلیل سرقت هایی است که صورت گرفته است و حفاظ ایمنی پل های هوایی عابر پیاده دیگری را هم در این منطقه ربوده اند.

علی زندی فر ادامه داد: از مردم می خواهیم با دیدن چنین صحنه هایی با سامانه 141 مرکز مدیریت راه های کشور تماس حاصل نمایند و اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز در خصوص برطرف نمودن ناامنی پل هوایی مواصلاتی به مترو گرمدره گفت: تا دو روز آینده این مشکل برطرف می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز