افزایش اطلاعات علمی و اسلامی کودکان و نوجوانان کشور بنگلادش در «رنگین کمان»

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۱۶:۴۷:۱۳
کد خبر: ۱۲۶۷۶۸۴
افزایش اطلاعات علمی و اسلامی کودکان و نوجوانان کشور بنگلادش در «رنگین کمان»
برنامه «رنگین کمان» با هدف افزایش اطلاعات علمی و اسلامی کودکان در کشور بنگلادش از سایت و رادیو بنگلا معاونت برون مرزی پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  باشگاه رادیویی جنوب آسیا (سارک) بنگلادش، یکی از کلوپ های شنوندگان برجسته رادیویی این کشور، برنامه‌ای تبلیغاتی برای افزایش محبوبیت برنامه هفتگی «رنگین کمان» رادیو بنگلای اداره کل شبه قاره و شرق آسیای معاونت برون مرزی برگزار کرد.

این گردهمایی روز شنبه 6 آذر در منطقه «محمدپور» شهر داکا پایتخت کشور بنگلادش برگزار شد.

همچنین این همایش با اجرای «دیدارالاقبال» موسس و فعال رادیویی باشگاه و با ریاست دکتر «عثمان غنی» قائم مقام سابق وزارتخانه های دولت بنگلادش و با حضور دکتر «میر شاه عالم» مدیر سابق صدای ملی بنگلادش، «سراج‌الاسلام» خبرنگار و تحلیل‌گر ارشد رادیو بنگلا و همچنین جمعی از مخاطبان و شنوندگان رادیو برگزار شد.  

«دکتر میر شاه عالم» مهمان این مراسم گفت: برنامه رنگین کمان رادیو بنگلا، برنامه‌ای ایده آل برای ساختن یک زندگی روشنگرانه برای کودکان و نوجوانان است. چگونگی زندگی اخلاقی کودکان از طریق داستان هایی زیبا و دلنشین در این برنامه ارائه می شود. والدین می توانند این برنامه را با فرزندان خود از رادیو بنگلای معاونت برون مرزی درتهران دنبال کنند، زیرا که آموزه‌های اخلاقی آن برای همه سنین ارزشمند است.

وی افزود: وظیفه می‌دانم از مدیر، تهیه کننده و دست اندرکاران این برنامه، برای کمک به رشد کودکان و نوجوانان کشور بنگلادش به عنوان انسان های ایدئولوژیک تشکر کنم.

«سراج‌الاسلام» کارشناس رادیو بنگلا نیز گفت: اگرچه برنامه «رنگین‌کمان» برای کودکان و نوجوانان تولید و پخش می‌شود، اما اطلاعات، بحث‌ها، داستان‌ها، لطیفه‌ها و سرودها و تنوع موسیقایی آن برای کوچک و بزرگ جذاب است.

«سراج‌الاسلام» درادامه به والدین کودکان حاضر در گردهمایی گفت: به برنامه رنگین‌کمان رادیو تهران بپیوندید و فرزندان مهربان خود را در این برنامه مشارکت دهید، شما پدرها و مادرها نیز به همان اندازه که فرزندانتان از آن سود می برند، سود خواهید برد.

در پایان مراسم به کودکانی که در تولید و ساخت این برنامه با رادیو بنگلا همکاری می کنند به رسم یادبود هدایایی اهدا ‌شد.

رادیو بنگلای اداره کل شبه قاره و شرق آسیای معاونت برون مرزی با قدمتی بیش از چهل سال در زمینه ساخت برنامه های رادیویی به آدرس https://parstoday.com/bn در دسترس علاقمندان و دوستداران بنگلا زبان است.

انتهای پیام//

نظر شما