چهره‌ها و اخبار مهم فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت

تذکر جدی پرویز پرستویی همه را به خط کرد/ محسن تنابنده و نوع چینی هومن سیدی/ جبلی پایبند بر تحول/ انعطاف سید جواد هاشمی در مقابل تذکرات/ قاتل و وحشی کوتاه نمی‌آید!

۱۴۰۰/۰۹/۱۱ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۷۹۰۰
تذکر جدی پرویز پرستویی همه را به خط کرد/ محسن تنابنده و نوع چینی هومن سیدی/ جبلی پایبند بر تحول/ انعطاف سید جواد هاشمی در مقابل تذکرات/ قاتل و وحشی کوتاه نمی‌آید!
در هفته‌ای که فیلم سید جواد هاشمی با انواع تذکرات همراه بود و هومن سیدی با انواع و اقسام تبریک‌های عجیب و غریب همکارانش شمع کیک تولد فوت می‌کرد، پرویز پرستویی عکسی غمناک از فرامرز صدیقی منتشر کرد تا به یکباره سکوت را بر فضای هنری کشور حکمفرما سازد.

دستور هفته؛ دستور وزیر ارشاد در خصوص فرامرز صدیقی

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در صفحه اینستاگرامش نوشت: ضمن تشکر از آقای پرستویی عزیز به رئیس سازمان سینمایی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر دستور رسیدگی داده شد.

ان‌شاءالله در اسرع وقت پیگیری خواهد شد.

وزیر+ارشاد+2

تذکر جدی هفته؛ تذکر پرویز پرستویی در خصوص زندگی هنرمندان 

پرویز پرستویی اواسط هفته گذشته عکسی از زندگی این روزهای هنرمند کارنامه‌دار سینما و تلویزیون، فرامرز صدیقی، منتشر کرد که با واکنش بسیار در فضای مجازی و خانواده هنر همراه بود. وقتی این بازیگر صاحب نام سینما با چهره‌ای خسته با روزهای اوجش در آثار کارگردانان بزرگ چون مسعود کیمیایی مقایسه شد، خانواده سینما را متاثر کرد و به فکر فرو برد که چه عاقبتی در انتظار فردای هنرمندان است.

پرویز پرستویی با انتشار عکسی از فرامرز صدیقی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، در صفحه اینستاگرامش نوشت:

 عزیزان هنرمند

خانواده محترم سینما

مردم سینما دوست

این عکس کیست؟

شک ندارم خیلی‌هایتان او را نمی‌شناسید!

این عزیز هنرمند، یکی از فارغ التحصیلان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است!

یکی از بازیگران خوب تئاتر است!

یکی از بازیگران خوب تلویزیون است!

یکی از بازیگران خوب سینماست!

ایشان کارگردان فیلم سینمایی (طعمه) است!

ایشان با کارگردان‌های خوب سینما کار کرده است؟

با آقای خسرو هریتاش (برهنه تاظهر با سرعت) علی حاتمی (دلشدگان) مسعود کیمیایی (دندان مار) و...

او کسی نیست جز هنرمند با سواد و خوش اخلاق و خوش تیپ،

آقای فرامرز صدیقی

بنده کوچکترین حداقل در این چند ساله اخیر دو بار پست گذاشتم که از فرامرز صدیقی چه خبر؟

در فیلم قاتل اهلی آقای کیمیایی، به دنبالش رفتند، حتی حاضر نشد درب خانه را روی عوامل تولید باز کند!

حالا خوب او را تماشا کنید، خوبِ خوبِ خوب!

اینه سینمای ما

تا هستی، هستی

وقتی نیستی، انگار که اصلا وجود نداشتی!

دیگه نمیدونم و نمیتونم چیزی بنویسم...

دیگه خود دانید...

پرویز پرستویی

 

اضطراب هفته؛ در تلویزیون

مدیران تلویزیون  این روزها انتظار تغییر و تحول عظیم هستند با توجه به اینکه اخبار منتشر شده نشان از این دارد که به زودی  شاهد تغییرات در سطح مدیران شبکه های مختلف هستیم در راه رو های جام جم شنیده می شود که بسیاری از آثار دست به عصا حرکت می کنند تا تغییرات نهایی صورت بگیرد. شنیده می شود رئیس سازمان صدا و سیما تصمیم دارد با تغییرات مفصل فضای تلویزیون را تغییر داده و نه تنها به لحاظ محتوایی بلکه به لحاظ تفکر نیز خون جدیدی را در رگ های تلویزیون جاری سازد. باید دید در هفته ای که پیش روست آیا می تواند مسیر جدیدی را به تلویزیون نشان دهد یا خیر.

جبلی

کپی چینی هفته؛ هومن سیدی

محسن تنابنده با تبریکی عجیب و غریب هومن سیدی را در روز تولدش سوپرایز کرد.حتی کپی چینی تو هم غنیمت است!

هومن سیدی

دست برندار هفته؛ حمید نعمت‌الله با قاتل و وحشی

حمید نعمت‌الله کماکان علاقه‌مند است با قاتل و وحشی به جشنواره فجر بیاید. او در دوران جدید وزارت ارشاد علاقه‌مند است با این فیلم به سیمرغ فکر کند.

با پایان صداگذاری فیلم حمید نعمت‌الله و میکس نهایی و اصلاح رنگ، نسخه نهایی «قاتل و وحشی» آماده نمایش می‌شود. با پایان مراحل فنی فیلم «قاتل و وحشی» این فیلمساز بار دیگر متقاضی شرکت در جشنواره فجر شد.

حمید نعمت‌الله فیلم «قاتل و وحشی» را در دو دوره قبلی جشنواره فجر خواستار شرکت در این رویداد بود که یک بار به دلیل مشکل مالکیت و بار دیگر مخالفت شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی، فیلم در اختیار جشنواره قرار نگرفت.

با توجه به اینکه در دو دوره گذشته به دلایل مختلف فیلم «قاتل و وحشی» برای هیات‌های انتخابِ جشنواره، نمایش داده نشده و این فیلم هنوز هیچ نمایش داخلی و خارجی نداشته، بر اساس فراخوان چهلمین جشنواره فیلم فجر، بررسی این فیلم توسط هیات انتخاب این جشنواره بلامانع است و در نتیجه نسخه نهایی فیلم طی روزهای آینده به دفتر جشنواره فجر تحویل داده می‌شود.

طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم، نسخه نهایی «قاتل و وحشی» در روزهای آینده به دفتر جشنواره فجر تحویل داده می‌شود.

قاتل و وحشی

توی سر خودش بزن هفته؛ سید جواد هاشمی

سیدجواد هاشمی فیلم «شهر گربهها» را اکران کرد و با انواع کمپین، اعتراض و گلایه مواجه شد او اما در مقابل این اعتراضات واکنشی حرفه‌ای داشت و اعلام کرد هر کجای فیلم نیاز به سانسور داشته باشد انجام می‌دهم و به نظر مخاطبم احترام می‌گذارم.

اما داستان به اینجا ختم نشد و نمایندگان مجلس به سکانس‌هایی از فیلم او اعتراض‌های مختلفی داشتند.

بیژن نوباوه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که در شورای پروانه نمایش هم عضو است، گفت: «با وجود مخالفت‌هایی صورت گرفته اما این فیلم‌ها در کمیته شورای نمایش مجوز گرفته‌اند اما اگر این فیلم‌ها اکران شوند ما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مجلس فرا خواهیم خواند. این فیلم‌ها در دولت قبل مجوز نمایش گرفته‌اند و مجوز آنها مربوط به دولت فعلی نیست.

همانطور که گفتم در این فیلم‌ها ارزش‌های اخلاقی، انقلابی و ملی ما به زیر سوال رفته و مطمئنا اکران آن با واکنش عمومی مواجه خواهد شد. من خودم عضو کمیته شورای نمایش هستم اما در جلسات آن شرکت نکردم و اگر این وضع بخواهد ادامه پیدا کند دیگر در جلسات بعدی نیز مشارکتی نخواهم داشت.»

محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز خطاب به وزیر ارشاد بیان کرد: این گربه رقصانی که در فیلم سینمایی شهر گربه‌ها اتفاق افتاده متوقف شود، چراکه این موضوع احساسات متدینین و مذهبیون را جریحه‌دار کرده است. اینکه مجوز اکران چنین فیلم‌هایی داده می‌شود مخالف موازین نظام دینی است.

وی افزود: درخواست می کنم وزیر در مقابل فشارهای وارده مقاومت کند و اکران این فیلم را به خاطر صیانت از خون شهدا تعطیل کند.

سیدجواد هاشمی

پولدار هفته؛ سعید سهیلی

کمی عجیب و غریب به نظر  می‌رسید که با وجود قهرمانِ اصغر فرهادی، رکورد فروش در گیشه در دستان سعید سهیلی و گشت ارشاد 3 باشد اما بخواهیم یا نخواهیم مخاطبان امروز سینما علاقه‌ای به طعم تلخ فیلم‌ها در سینما ندارند حتی اگر آن کار اثر کارگردانی در قواره های فرهادی باشد.

سبک و سیاق فروش هفتگی و میلیاردی گشت 3 نشان از این دارد که سعید سهیلی با این فیلم در دوران پسا کرونا بتواند همه ی رکورد های گیشه راجا به جا کند.

«گشت ارشاد ۳» هفته گذشته در یک شب به فروش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی رسید و رکورد فروش روزانه در سینمای ایران را به نام خودش ثبت کرد. این رکورد پیش از این با فروش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون در اختیار «رحمان ۱۴۰۰» بود.

ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، امیر جعفری، بهنام بانی، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی‌فرد، با معرفی علیرضا خواجه نیا گروه بازیگران «گشت ارشاد ۳» را تشکیل می‌دهند.

پخش «گشت ارشاد ۳» را شایسته فیلم بر عهده دارد.

گشت+3

بازگشت هفته؛ مهدی فخیم‌زاده

فصل اول سریال «اپیدمی» به کارگردانی امیرسجادحسینی و سعید کمانی، از هفته آینده روی آنتن شبکه ۳ خواهد رفت و مهدی فخیم‌زاده ایفا گر یکی از نقش‌های اصلی این سریال است.

«اپیدمی»، روایت‌گر تلاش کادر درمان در شرایط همه‌گیری کروناست. 

این سریال که ۳ فصل دارد، در خانه تولیدات جوان صدا و سیما تهیه شده و مهدی فخیم‌زاده با نقش‌آفرینی در آن، پس از هفت سال، دوباره به عرصه تلویزیون بازگشته است. 

محسن قصابیان، فریبا متخصص، اصغر نقی‌زاده، کوروش سلیمانی، نیلوفر رجایی، مهدی فریضه، آتش تقی‌پور، مرحوم سیامک اطلسی، آرام احمری‌نیا، روزبه اختری، مسعود میرطاهری، امیر آزاد، ابراهیم شجاعی، نسترن ابراهیم‌زاده، نسیم فارسی، ساخو آدام، پریا ابراهیمی، علی غلامی، محمدرضا هلال‌زاده، آمال ساقندیان و مائده هراتی، دیگر بازیگران «اپیدمی» هستند. 

اپیدمی

نقره داغ هفته؛ مهدی یراحی

هفته گذشته بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی در کانال تلگرامی خود نوشت:

دستور حذف آثار «مهدی یراحی» از سایت‌ها و رسانه‌های داخلی از سوی کارگروه تعیین مصادیق و محتوای مجرمانه صادر شد.

خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگ و هنر برنا ماجرا را پیگیری می کند.

مهدی یراحی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز