پاسخ به دغدغه های آپارتمان‌نشینان در «سلام تهران»

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۰۹:۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۲۶۸۲۹۱
پاسخ به دغدغه های آپارتمان‌نشینان در «سلام تهران»
فدایی کارشناس حقوقی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما به سؤالات ببینندگان درباره آپارتمان‌نشینی پاسخ داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فدایی کارشناس حقوقی در برنامه «سلام تهران» سؤالات مردم درباره آپارتمان‌نشینی را پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از بینندگان که پرسیده بود «در ساختمان بالکنی وجود دارد که به تنهایی از آن استفاده می‌کنیم، آیا جز مشاعات است یا خیر؟ و هزینه نگهداری آن با کیست؟»، گفت: مواردی که یک یا چند نفر بتوانند از آن استفاده کنند، هزینه حفظ و نگهداری آن هم بر عهده همان افراد است نه تمام خانوارهای ساکن در آپارتمان. بنابراین هزینه‌های مربوط به بالکن یک واحد برعهده سکنه آن واحد است.

کارشناس حقوقی برنامه سلام تهران در پاسخ به اینکه «با دو تن از همسایه‌ها ملکی را شراکتی ساخته‌ایم، اما هنوز تحویل نگرفته‌ایم، آیا باید پول شارژ بپردازیم یا خیر؟» اظهار داشت: اگر واحد را تحویل نگرفته‌اند، نیازی نیست، اما اگر کلید واحد را تحویل گرفته‌اند و حتی در آن سکونت ندارند باید پول  شارژ را بپردازند.

فدایی در پاسخ به سؤال بیننده دیگری مبنی بر اینکه «پدرم قصد دارد نمای ساختمان را عوض کند، اما همسایه‌ها اجازه نمی‌دهند»، گفت: فرهنگ آپارتمان‌نشینی بر حقوق آپارتمان‌نشینی مقدم است. در قسمت اختصاصی، هر فرد می‌تواند تا هر قدر که دلش خواست دخل و تصرف کند، اما نمای بیرونی ساختمان اختصاصی نیست و باید همگی به انجام آن راضی باشند.

این کارشناس حقوقی درباره پرسش یکی از شهروندان دیگر در خصوص پرداخت نکردن شارژ توسط همسایه خود نیز گفت: مدیر ساختمان باید او را در جریان ریز هزینه‌ها قرار دهد، اگر بعد از ۱۰ روز به آن توجه نکرد، می‌توانند برخی از خدماتش نظیر شوفاژ و آبگرم را قطع کنند. حتی در مرحله بالاتر، دادگاه هم می‌تواند در این مسئله ورود کند.

وی در خصوص عدم رضایت چند تن از همسایه‌های یکی از مخاطبان برای تخریب ساختمانشان گفت: اگر ۳ کارشناس دادگستری اعلام کند که عمر یک ساختمان به پایان رسیده، آنها می‌توانند جایی را بگیرند و مخالفان تخریب را در آنجا ساکن نمایند و سپس با کسر از هزینه کل با آنها تسویه حساب کنند.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

انتهای پیام//

نظر شما