بررسی نقش فناوری های نوظهور در ترویج کتابخوانی در «کتاب بان»

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۰۹:۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۲۶۹۷۸۷
بررسی نقش فناوری های نوظهور در ترویج کتابخوانی در «کتاب بان»
برنامه «کتاب بان» یکشنبه ۱۴ آذر ، با موضوع اهمیت فناوری های نوظهور در ترویج کتابخوانی از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ علی اکبر زین‌العابدین کارشناس مجری برنامه«کتاب بان» این هفته با حسین شیخ الاسلامی ؛ نویسنده، پژوهشگر  درخصوص فناوری های نوظهور و نقش آنها در ترویج کتابخوانی گفت و گو می‌کند.

در طـول ۷ سـال گذشـته، برنامه های ترویـج کتابخوانی در ایـران رونق تـازه ای یافتـه اسـت؛ تعـداد غیرقابـل تصـوری از افـراد و گروه هـای مـروج کتـاب برنامه هـای تـازه و نوآورانـه ای را آغـاز کرده انـد. ایـن گروه هـا شـبکه های همفکـری و همـکاری را بـرای چرخـش ایده و فعالیت تشـکیل داده انـد، از هـم می آموزند و روش های جدیـدی را برای ترویج کتابخوانی در هـر گوشـه از کشور بـه کار گرفته اند. طرح های فردی و اجتماعی که علاوه بر اهتمام نهادهای فرهنگی نوعی مشارکت و پویایی اجتماعی خلق کرده است. این موج از فعالیت باعث شـده اسـت نویسـندگان، ناشران، توزیع کنندگان، کتابفروشـان و کتابداران فعالتر شـوند و مشـارکت بیشتری در این شبکه بـرای ترویج کتابخوانی داشـته باشـند.

حتی رسـانه های اجتماعـی که اغلب به عنـوان یکـی از رقبـای کتـاب معرفـی می شـوند در عمـل به جریـان یافتن کتـاب و ترویـج خواندن در جامعه کمـک کرده اند. این برنامه ها باعث کشـف ظرفیت های اجتماعی و مردمی تازه ای شـده اسـت کـه می تواند مبنـا و پایـه محکمی برای فعالیت های فرهنگی آینده دولت باشـد.

گفتی است یکی از  رسالت های برنامه «کتاب بان» معرفی چهره‌های مروج کتابخوانی به عنوان الگو برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، است و شنوندگان این هفته  با « سمیرا رستگار پور»؛ مروج کتابخوانی آشنا می شوند و وی درباره تجربیات خود در این زمینه سخن می‌ گوید.

برنامه «کتاب بان» را فریده گودرزی با اجراکارشناسی علی اکبر زین العابدین برای گروه کتاب رادیو فرهنگ تهیه می‌کند که امروز از ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه می‌شنوید.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز