مستند «تئاتر شهر» این مجموعه فرهنگی را معرفی می کند

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۱۴:۴۵:۲۷
کد خبر: ۱۲۷۰۰۵۸
مستند «تئاتر شهر» این مجموعه فرهنگی را معرفی  می کند
در تولید جدید شبکه العالم، مستند «تئاتر شهر» به معرفی کامل تاریخچه مجموعه فرهنگی تئاتر شهر می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ تاریخچه ساخت مجموعه فرهنگی تئاتر شهر و معرفی کامل بخش های مختلف و فعالیت های آن در مستند جدید «تئاتر شهر» از شبکه العالم پخش می شود. 

در این مستند که علی سعیدی، مدیر روابط عمومی تئاتر شهر، تیم مستندساز العالم را همراهی می کند ، سبک معماری این مکان که جزء میراث فرهنگی کشور محسوب می شود همچنین چگونگی تغییر کاربری این مکان و استفاده از آن به عنوان مجموعه فرهنگی تئاتر از جمله مباحثی است که تشریح خواهد شد.   

مجموعه «تئاتر شهر» در سال ۱۳۴۶ توسط علی سردار افخمی یکی از شاگردان هوشنگ سیحون طراحی شد و در سال 1351 با روی صحنه رفتن نمایش باغ آلبالو نوشته آنتون چخوف به کارگردانی آربی اوانسیان، با بازی داریوش فرهنگ، سوسن تسلیمی، مهدی هاشمی، فریده سپاه منصور، فهیمه راستکار و پرویز پورحسینی به عنوان مدرن‌ترین سالن تئاتر تهران افتتاح شد.

در ادامه ضمن تشریح چگونگی شناخته شدن بازیگران تئاتر از این مجموعه و صعود آنان به حوزه سینمایی و ستاره شدن به فعالیت شهاب حسینی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که یکی از نمایش های این مجموعه به نام اعتراف را کارگردانی کرده است، پرداخته خواهد شد. 

 مستند «تئاتر شهر» به تهیه کنندگی حمزه علیرضایی، تصویربرداری مهدی آشوری و صدابرداری مهدی خسرونژاد، 14آذر ماه ساعت 21 به وقت تهران از شبکه العالم به روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز