احمد زالی در گفت‌وگو با برنا

تلویزیون نباید از ریزش موقت مخاطب بترسد/ پرورش بازیگران جدید راهکاری برای رقابت با دیگر رسانه‌ها

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۰۶:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۰۴۰۹
تلویزیون نباید از ریزش موقت مخاطب بترسد/ پرورش بازیگران جدید راهکاری برای رقابت با دیگر رسانه‌ها
احمد زالی معتقد است تلویزیون باید برای رقابت با رسانه‌هایی چون شبکه نمایش خانگی از بازیگران جدید در آثارش استفاده کند و در این راستا از ریزش موقت مخاطب هراسی نداشته باشد.

احمد زالی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: امروز یکی از مشکلات اصلی در تولید آثار تلویزیونی به این موضوع مربوط می‌شود که ما به عنوان تهیه‌کننده وقتی به بازیگران مراجعه می‌کنیم متوجه می‌شویم بازیگران با توجه به اینکه پیش‌تر از شبکه نمایش خانگی دستمزدهای نجومی دریافت کرده‌اند و دیگر امکان همکاری با این افراد با دستمزدهای منطقی وجود ندارد.

زالی خاطرنشان کرد: این وضعیت تنها مربوط به بازیگران نمی‌شود و در پشت صحنه هم شاهد چنین شرایطی هستیم که عوامل مختلف هم دستمزدهای بسیار بالایی تقاضا می‌کنند چراکه در شبکه نمایش خانگی دستمزدهای بالایی داده می‌شود و وقتی چنین شرایطی حاکم است، طبیعی است که آن‌ها هم چنین درخواستی داشته باشند.

وی افزود: من نمی‌دانم بالاخره چه زمانی قرار است این آشفتگی از بین برود. اگر این وضعیت کنترل نشود از این پس بازیگران خوب را برای همکاری در تلویزیون دعوت کرد. حل این معضل چند راهکار دارد و پیش از هر چیز نیازمند این است که مدیران تصمیماتی شجاعانه بگیرند، اولین مسئله این است که ما باید یک سری قوانین در تلویزیون وضع کنیم و با توجه به اینکه تلویزیون امکان پرداخت دستمزد کمتری نسبت به دیگر رسانه‌ها دارد بهتر است از بازیگران تئاتری یا بازیگرانی که موسسات آموزشی تربیت می‌کنند برای همکاری دعوت کند و با پرورش این بازیگران فضای رقابتی ایجاد شود.

این تهیه‌کننده تأکید کرد: به هر حال تلویزیون مخاطبان ثابت خود را دارد، یک سریال تلویزیونی حداقل 8 میلیون مخاطب می‌تواند داشته باشد و رسانه‌های فعال در فضای مجازی برای جذب این حجم از مخاطب باید تلاش و برنامه‌ریزی زیادی کند، تلویزیون با این امکان می‌تواند به راحتی به بازیگران جوان اعتماد کند و به آن‌ها برای فعالیت در این عرصه میدان دهد.

تهیه‌کننده فیلم «دسته بازنده‌ها» در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: راهکار دیگر این است که تلویزیون بازیگران قدیمی که سرمایه‌های این رسانه هستند را نه فقط به واسطه دستمزد بلکه با راهکارهای دیگر مثل بیمه، بازنشستگی و خدمات درمانی و دیگر خدمات تشویق به همکاری کند.

زالی درباره استفاده از بازیگران تئاتر در تلویزیون گفت: یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای ایجاد رقابت بین تلویزیون و دیگر رسانه‌ها استفاده از همین ظرفیت است، بازیگران با استعداد جوان که در تئاتر، دانشگاه‌ها و موسسات فعال هستند انرژی و انگیزه زیادی برای کار دارند. مدیران تلویزیون نباید از ریزش موقت مخاطب بترسند؛ یک سال زمان نیاز است تا یک سری بازیگر را به سطح تلویزیون رساند و بعد از آن می‌توان سال‌های سال از این بازیگران استفاده کرد. چنین اتفاقی نیازمند تصمیم شجاعانه مدیران تلویزیون است که البته تهیه‌کنندگان نیز باید این رویکرد را داشته باشند و در آثار خود در کنار بازیگران مطرح و صاحب‌نام از بازیگران جدید هم استفاده کنند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز