کارشناس مسائل بین الملل: گره‌گشایی از مذاکرات وین در گرو اراده برای لغو تحریم‌هاست

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۱۰:۴۱:۵۶
کد خبر: ۱۲۷۰۸۲۵
کارشناس مسائل بین الملل: گره‌گشایی از مذاکرات وین در گرو اراده برای لغو تحریم‌هاست
مراد عنادی کارشناس مسائل بین الملل سرنوشت مذاکرات را در گرو نشان دادن اراده از سوی اروپا دانست و اظهار کرد: اروپا باید بداند موضع رسمی ایران برداشته شدن تحریم هاست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص فضاسازی برخی رسانه های خارجی در خصوص طرح گام به گام در مذاکرات وین با دکتر مراد عنادی کارشناس مسائل بین الملل به صورت تلفنی گفتگو کرد.

مراد عنادی از عملیات روانی رسانه های غربی با تحریک رژیم صهیونیستی و آمریکا برای انداختن توپ در زمین ایران در پیش و پس از مذاکرات وین گفت و بیان کرد: آن ها قصد دارند جمهوری اسلامی ایران را مسئول بن بست مذاکرات معرفی کنند. اما واقعیت این است که ایران خیلی شفاف دیدگاه های خود را مطرح کرده است.

وی برداشتن کامل تحریم ها را موضع رسمی ایران عنوان کرد و گفت: بر اساس برجام که در سال 2015 امضا شد، قرار بود تمام تحریم ها برداشته شود اما ترامپ در سال 2018 از آن خارج شد و بنابراین آمریکایی ها مسئول اصلی نقض تعهدات برجامی محسوب می شوند.

این کارشناس مسائل بین الملل در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به دو پیشنهاد ارائه شده ایران در مذاکرات وین اظهار کرد: به نظر می رسد اروپایی ها اراده ای در این زمینه ندارند و نگاه آن ها بیشتر به آمریکا است و از این زاویه رسانه ها و مقامات غربی تلاش دارند نشان دهند خواسته های ایران حداکثری است و غربی ها نمی توانند آن را برآورده کنند.

وی به برخی جوسازی ها و شایعات درباره فعالیت هسته ای ایران اشاره و عنوان کرد: مقامات رژیم صهیونیستی در ادعایی دروغ اعلام کردند ایران غنی سازی 90 درصد را انجام داده است اما امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به صراحت این موضوع را تکذیب کرد و این خبر برای تحت شعاع قرار دادن مذاکرات است.

عنادی درباره چشم انداز پیش روی مذاکرات توضیح داد و بیان کرد: کشورهای اروپایی در عین حال که بر تداوم مذاکرات تاکید دارند اما در عین حال در لایه دوم سعی دارند ایران را تحت فشار قرار دهند تا از برداشته شدن کامل تحریم ها عقب نشینی کند. اروپایی ها این خط را به صورت واضح از آمریکا و رژیم صهیونیستی می گیرند.

وی سرنوشت مذاکرات را در گرو نشان دادن اراده از سوی اروپا دانست و اظهار کرد: اگر اروپا از خود اراده ای نشان ندهد این مذاکرات مجدد به دوره های بعدی کشیده خواهد شد. در این صورت با توجه به موضع ایران که اعلام کرده است مذاکرات را برای مذاکرات انجام نمی دهد، مذاکرات به بن بست خواهد رسید زیرا موضع رسمی ایران برداشته شدن کامل تحریم ها است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز