سیدسعید سید‎زاده: چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر یک رویداد استراژیک است / تمام فیلمسازان ایرانی دلسوزند

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۲۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۱۰۷۵
سیدسعید سید‎زاده: چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر یک رویداد استراژیک است / تمام فیلمسازان ایرانی دلسوزند
تهیه‌کننده فیلم «خداحافظ رفیق» با اشاره به شاخصه‌های استراتژیک جشنواره فیلم فجر، گفت: تمام فیلمسازان ایرانی دلسوزند و اگر بتوانیم این هنرمندان را با درایت درست کنار هم جمع کنیم، حتما یک سینمای در شأن انقلاب اسلامی پیش‌رو خواهیم داشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «سیدسعید سید‎زاده» تهیه‌کننده سینما، درباره چشم‌انداز چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: برپایی چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر را  به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم این دوره اسبابی را برای برگزاری جشن واقعی فجر انقلاب فراهم کند. در چهلمین جشنواره فیلم فجر، باید ایستاد و به گذشته سینمای ایران نگاه کرد و به این فکر کرد که سینما چقدر توانسته نقش انقلابی خود را ایفا کند و در خدمت انقلاب اسلامی باشد.

او افزود: در این جا یک سوال بسیار مهم مطرح می‌شود و آن هم این است که جشنواره فیلم فجر چقدر توانسته در مسیر نامش حرکت کند.

تهیه‌کننده فیلم «شب‌بخیر فرمانده» با تأکید بر اینکه چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر یک دوره استراتژیک محسوب می‌شود، توضیح داد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتخاب مدیران جدید سینمایی که دغدغه‌شان انقلاب‌اسلامی است، قاعدتا باید از این دوره به بعد، نوعی بازنگری درباره آنچه در جشنواره فیلم فجر گذشته است، صورت گیرد که این بازنگری را می‌توان مبنای ساختار جدید سینمای ایران قرار داد.

او با اشاره به لزوم تقویت سینما در مسیر قرار گرفتن در تراز انقلاب اسلامی، دامه داد: اگر مسئولان سینمایی یک بررسی جامع و کامل از آنچه در سینمای ایران گذشته است انجام دهند؛ حتما چراغ راهی برای آینده سینمای ایران ترسیم خواهند کرد که بتوانیم ثمره‌اش را در آینده سینما ببینیم.

سیدزاده ادامه داد: امسال نمی‌توانیم از مسئولان جدید سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر انتظار زیادی داشته باشم، زیرا فیلم‌هایی که امسال عرضه می‌شوند، آثاری نیست که مدیریت سینمایی دولت جدید برایش برنامه‌ریزی کرده‌ باشند و حتی شاید گاه تفکراتی که پشت این فیلم‎‌هاست در راستای شعارهای انقلابی نباشد. البته به تمام فیلمسازانی که در این دوره حضور خواهند داشت، خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم این دوره از جشنواره و ساختار فیلم‌ها به فیلمسازان سرمشقی بدهد تا بتوانند سینمای جدید را با همراهی هنرمندان ترسیم کنند.

او تصریح کرد: تمام فیلمسازان ایرانی دلسوزند و اگر بتوانیم این هنرمندان را با درایت درست کنار هم جمع کنیم، حتما یک سینمای در شأن انقلاب اسلامی را پیش‌رو خواهیم داشت.

سیدزاده در ادامه با بیان این که هیأت انتخاب جشنواره می‌تواند با عملکرد درست جلوی توجه به تولید فیلم پیش پا افتاده و سخیف را بگیرد، گفت: نوع انتخاب این دوره از جشنواره می‌توانند سینما را به سمت نیاز جامعه راهنمایی ‌کنند. عمدتا اصلی‌ترین وظیفه یک جشنواره سینمایی راهبری است. جشنواره به هنرمند می‌نمایاند که جامعه امروز و فردا به چنین نگاهی احتیاج دارد و هنرمند با توجه به این نگاه در سال‌های آینده به سمتی می‌رود که جامعه نیاز دارد. لذا می‌توان این را نوید داد که در سال‌های آینده، سینمایی ارزشمندتر و قابل‌اعتناتر از گذشته داشته باشیم و اگر برای رسیدن به این هدف مدیریت، هدایت و پشتیبانی درست داشته باشیم، این امر محقق خواهد شد.

او درباره ترکیب هیأت انتخاب جشنواره چهلم، ادامه داد: هیأت انتخابی که اکنون گزینش شده هیأت انتخاب جامعی است که افراد باسواد و تحصیل کرده سینما و متفکر با سلیقه‌های مختلف در آن به چشم می‌خورد و به نظرم این افراد با گفتگو و همفکری می‌توانند فیلم‌هایی را انتخاب کنند که دست هیأت داوران را باز بگذارند. فکر می‌کنم ترکیب هیأت انتخابی دوره چهلم، افراد قابل‌اعتنا و قابل احترامی هستند و می‌توانیم امیدوارم باشیم در راستای حفظ ارزش‌های فرهنگی‌مان قدم بردارند. امیدوارم دردمندان و دلسوزان انقلاب خاصه در راستای اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی به موفقیت دست یابند.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز