بررسی مشکلات اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و جامعه قرآنی لرستان در دیدار با مدیرعامل صندوق هنر

۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۰۸:۰۳:۳۱
کد خبر: ۱۲۷۱۹۹۰
بررسی مشکلات اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و جامعه قرآنی لرستان در دیدار با مدیرعامل صندوق هنر
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر روز پنجشنبه همزمان با سفر استانی دولت به عنوان نماینده وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان لرستان دیدار و پاسخگوی سوالات و مطالبات آن ها بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در  دیدار روز اول (پنج‌شنبه ۱۸ آذر)  که بیش از ۸ ساعت به طول انجامید بر درخواست بالغ بر ۵۰۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر لرستان رسیدگی شد.

سید مجید پوراحمدی در این دیدار تصریح کرد: کشور ما از لحاظ جغرافیایی، قومی، زبانی و ... کشور متنوعی است و هر منطقه از کشور شرایط فرهنگی خود را دارد. صندوق اعتباری هنر تمام توان خود را برای حمایت از هنرمندان سراسر کشور معطوف کرده است. برخی مشکلات در روند ارائه خدمات مشاهده می‌شود اما در سفر به استان‌ها و دیدار چهره به چهره با هنرمندان به‌دنبال پیگیری و حل و فصل آن هستیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: صندوق اعتباری هنر در پنج بخش بیمه تأمین اجتماعی، بیمه درمان تکمیلی، طرح تکریم، کمک مستمری و تسهیلات خدمات خود را به فعالان فرهنگی و هنری کشور ارائه می دهد. یکی از مهمترین سیاست های ما حمایت از راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی است. درصدد هستیم با توسعه خدمات صندوق در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر زمینه توانمند سازی هنرمندان خصوصاً هنرمندان مستعد ساکن در مناطق کم برخوردار را فراهم نماییم. 

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اصحاب فرهنگ و هنر را بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور دانست و گفت: خدمتگزاری به فعالان فرهنگی و هنری فرصت مغتنمی برای مسئولان این حوزه است. خوشبختانه کشور ما از نظر فرهنگی بسیار غنی است و میراث فرهنگی ایران، در جهان کم‌نظیر است. شرایط سخت اقتصادی کنونی نباید موجب ناامیدی اهل فرهنگ و هنر شود که خود بارقه امید را در دل مردم جامعه روشن نگه می دارند. صندوق تمام توان خود را برای حمایت از اعضا به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام//

نظر شما