مردم ایران به راحتی گریه می‌کنند و سخت می‌خندند

۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۰۷:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۲۵۷۸
مردم ایران به راحتی گریه می‌کنند و سخت می‌خندند
فریده سپاه‌منصور با اشاره به اینکه خنداندن مردم ایران کار سختی است، تأکید کرد که با این شرایط و محدودیت‌‌هایی که وجود دارد کار هنرمندان برای ساخت آثار کمدی که بتواند مردم را بخنداند بسیار سخت‌تر شده است.

فریده سپاه‌منصور بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در شرایط حاضر جامعه که مردم با مشکلات بسیاری روبرو هستند، ترجیح اکثریت بر این است که در اوقات فراغت خود آثار سرگرم‌کننده و کمدی ببینند. مردم می‌خواهند در این شرایط بهانه‌ای برای خندیدن داشته باشند و تلویزیون باید این موضوع را جدی بگیرد و به آن توجه داشته باشد.

سپاه‌منصور تصریح کرد: مسئولان باید پاسخگو باشند که چرا برنامه‌ها و سریال‌های کمدی و به نوعی خنده‌آور کمتر شده است. مردم ما خیلی زود گریه می‌کنند و دیر می‌خندند، خنداندن تماشاگر ایرانی کار سختی است و تمام کسانی که آثار کمدی خلق می‌کنند واقعاً کار بزرگی انجام می‌دهند و باید از آن‌ها تشکر کنیم چرا که علاوه بر این مسئله فیلمسازان ما در محدودیت شدیدی به سر می‌برند و با این حجم از محدودیت طراحی قصه و ساختن فیلم یا سریالی که بتواند مردم را بخنداند کار بسیار سختی است.

وی افزود: واقعاً کارگردان‌ها، فیلمنامه‌نویس‌ها و حتی بازیگران ما در کارشان بسیار متبحر هستند که با وجود این محدودیت‌های دست و پا گیر می‌توانند در بسیاری مواقع به خوبی مخاطب را بخندانند. من نمی‌دانم که چرا سیاست‌های تلویزیون بر این اساس قرار گرفته که کار کمدی امروز به حداقل رسیده است اما باید این پرسش مهم را از مسئولان داشته باشیم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «نون خ» در پایان اظهاراتش درباره کیفیت آثار کمدی تلویزیون در سال‌های اخیر گفت: من آثار جدید را کمتر دیده‌ام و نمی‌توانم اظهار نظر دقیقی در اینباره داشته باشم اما تجربه سال‌های گذشته به ما گوشزد می‌کند که هنرمندان ایرانی توانایی خلق آثار باکیفیت و جذاب را دارند و هنوز هم می‌توان با اعتماد به آن‌ها و تکیه بر پتانسیل نسل جوان به خلق آثار پرمخاطبی چون سریال‌های طنز سال‌های گذشته امیدوار بود و این نیاز به همتی جدی از سوی سازمان صداوسیما دارد.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز