تدوین سند همکاری ایران و ترکیه در آینده نزدیک

۱۴۰۰/۰۹/۲۱ - ۱۱:۲۸:۲۷
کد خبر: ۱۲۷۲۸۸۸
تدوین سند همکاری ایران و ترکیه در آینده نزدیک
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تدوین سند همکاری ایران و ترکیه مشابه سند امضا شده میان جمهوری اسلامی با چین و روسیه خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محمود عباس‌زاده مشکینی در خصوص سفر رئیس مجلس به ترکیه به برنامه "رویداد" گفت: این سفر دو روزه به دعوت رئیس مجلس ترکیه برای شرکت آقای قالیباف در جلسه اتحادیه مجالس کسورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صورت گرفت.

طبیعتاً یکی از اولویت‌های این جلسه، بحث‌وبررسی پیرامون بحران افغانستان و سرنوشت مهاجران افغانستانی و نیز رسیدگی به مسائل مربوط به فلسطین بوده است.

وی با اشاره به نشست‌های دو یا چندجانبه میان رئیس مجلس کشورمان و سایر کشورهای اسلامی گفت: دو کشور ایران و ترکیه دو محور غرب آسیا هستند و پیمان‌های چندجانبه بین آن‌ها بلوک قدرتمندی تشکیل می‌دهد و در این زمینه صحبت‌هایی شده است.

عباس‌زاده همچنین در این مصاحبه کوتاه در رادیو گفت‌وگو، به مباحث مطرح شده درباره تنظیم سند همکاری 25 ساله با چین و نیز با روسیه سخن گفت و افزود: اراده ایران و ترکیه مبنی بر تنظیم سندی مشابه است دو کارهای کارشناسی در این زمینه صورت می‌گیرد.

این سند بعدها می‌تواند به تفاهم‌نامه‌های اقتصادی و موضعی مختلف را در دستور کار قرار دهیم که مسلماً در مسیر قانونی نیز قرار گرفته و تسهیل می‌گردد و موجب ارتباط تجاری و اقتصادی گسترده میان دو کشور ایران و ترکیه خواهد شد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز