چهره ها و اخبار مهم فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

جای خالی «و جلال...» / گیتی رئوفی مهمان جمشید/ تحریم خبرنگار ایرانی و تقدیر رئیس/خندوانه و دیگر هیچ/ بی همه چیزهای سینما می‌آیند/ فضای مجازی و شایعات درباره مدیران سیما !

۱۴۰۰/۰۹/۲۵ - ۰۵:۵۳:۰۴
کد خبر: ۱۲۷۳۶۹۸
جای خالی «و جلال...» / گیتی رئوفی مهمان جمشید/ تحریم خبرنگار ایرانی و تقدیر رئیس/خندوانه و دیگر هیچ/ بی همه چیزهای سینما می‌آیند/ فضای مجازی  و شایعات درباره مدیران سیما !
رونمایی 4 کتاب محمد رحمانیان در روزهای پایانی هفته گذشته و از دست دادن جلال پیشواییان در روزهای ابتدایی این هفته را به پرواز همسر جمشید مشایخی اضافه کنید تا شایعات در خصوص مدیران جدید سیما و آمدن بی همه چیز های سینما که پر سر و صدا ترین اتفاقات هفته گذشته بودند به اخبار ویژه ی این هفته تبدیل شود.

بی همه چیز های هفته؛ پرویز پرستویی و هدیه تهرانی با  فیلم بی همه چیز

فیلم-بی-همه-چیز

پوستر فیلم سینمایی «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی در آستانه اکران عمومی با طراحی میثم میرزائی رونمایی شد.

«بی همه چیز» فیلم تحسین شده منتقدان و مخاطبان در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که در ۱۴ بخش کاندید دریافت جایزه بود، از روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه در سینماهای سراسر کشور اکران شد.

پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، لاله مرزبان، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، خسرو پسیانی، زهیر یاری، مهدی صباغی، عیسی یوسفی پور، عرفان ناصری گروه بازیگران فیلم را تشکیل می دهند.

سرمایه گذاری «بی همه چیز» را امید اخباراتی بر عهده داشته است.

پرواز غریب هفته؛جلال پیشواییان

جلال پیشواییان

جلال پیشوائیان بازیگر قدیمی سینما در روز 20 آذر ماه در آلمان درگذشت. وی به علت شکستگی از ناحیه لگن در بیمارستان بستری بود.

جلال پیشوائیان متولد ۱۳۰۹ در تهران بود. او بازیگری را از سال۱۳۴۱ و با حضور در فیلم «گرگ‌های گرسنه» آغاز کرد. «قیصر» و «رضا موتوری» از جمله فیلم‌های شاخص او پیش از انقلاب بود.

 پیشوائیان در بیش از ۸۰ فیلم سینمایی بازی کرد که «سفیر»، «تیغ و ابریشم»، «ضیافت»، «زاد بوم»، «اخراجی‌ها۲»، «جرم»، «بی‌پولی» و «حکم» از آثار شاخص او پس از انقلاب بودند.

خاطره ساز از دست رفته ی هفته؛ گیتی رئوفی

گیتی رئوفی

گیتی رئوفی (معلم بازنشسته و همسر جمشید مشایخی) صبح روز ۲۰ ام آذر ماه در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.

همسر جمشید مشایخی که چند ماه قبل به همراه فرزندش نادر مشایخی به کرونا مبتلا شده بود، از این بیماری بهبود یافت اما در چند هفته اخیر به دلیل عوارض کرونا در بیمارستان بستری شد و از دنیا رفت.

زنده‌یاد جمشید مشایخی همیشه از وابستگی اش و علاقه اش به همسرش می‌گفت. این بازیگر پیشکسوت ۱۳ فروردین ماه سال ۹۸ از دنیا رفت.

بی پیج هفته ؛ امیرعلی نبویان

امیرعلی نبویان

امیرعلی نبویان از پیج تمام دوستانش در اینستاگرام استفاده کرد تا بگوید من هیچ پیجی در اینستاگرام ندارم. به نظر شما این هنرمند خوش صدا با این اقدام نمی تواند یکی از چهره های این هفته خبرگزاری برنا باشد؟

تقدیر هفته؛ علی رضوانی

علی رضوانی

به نقل از روابط عمومی صداوسیما  پارلمان انگلیس، علی رضوانی خبرنگار جوان صداوسیما را در لیست تحریم خود قرار داده و خواستار ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌های او در این کشور شده است.

این در حالی است که رضوانی هیچگونه دارایی در انگلیس ندارد. پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در واکنش به این اقدام پارلمان انگلیس خطاب به علی رضوانی متنی را منتشر نموده است که در ادامه می خوانید.

«همکار عزیز علی رضوانی!

از اینکه جهد و شجاعت رسانه‌ای ات دولت متکبر انگلستان را عصبانی و سرگردان کرده به تو تبریک میگویم. اینکه حکومتی سلطنتی که خود کارنامه اش در قرون گذشته مالامال از نقض حقوق بشر است یک خبرنگار را تحریم کند، یعنی اینکه بیش از آنچه تصور می‌شد به یک فرتوت سیاسی تبدیل شده است. تاریخ و کشور ما جنایت سلطنت انگلیس را در دوران اشغال ایران در جنگ جهانی فراموش نمی‌کند و صدها هزار زن و مرد و کودک ایرانی جان باخته بخاطر قحطی بزرگی که عامل آن ارتش اشغالگر انگلیس بود همچنان کابوس حاکمان لندن خواهند بود. لیست اقدامات ضد حقوق بشر حکومت سلطنتی انگلیس البته خیلی طولانی است. پدران ما نقش انگلیس را در کودتای ۲۸ مرداد دیده‌اند و نسل فعلی ما هم حمایت بی قید و شرط لندن از صدام جنایتکار را. امروز هم ما نقش کلیدی لندن را در تحریم‌های غیر انسانی مردم ایران تا هم اکنون لمس کرده‌ایم. این سمبل نقض حقوق بشر وقتی یک خبرنگار را تحریم می‌کند یعنی باید به حال حقوق بشر در دنیا گریست.  موفق باشی.»

بی رقیب هفته ؛ خندوانه

خندوانه

مجموعه تلویزیونی «خندوانه» در ۱۸ آذر ماه، با ۱۵ هزار بیننده در صدر فهرست برنامه‌های پربیننده «تلوبیون» قرار گرفت.

براساس آمار منتشر شده تلوبیون در پنجشنبه‌ای که گذشت و همزمان با فینال اولین مسابقه «قاتی‌بازی» در «خندوانه»، ۱۵ هزار نفر فقط از طریق تلوبیون این برنامه را دنبال کردند.

برنامه‌های ترکیبی «زوجی‌نو» با چهار هزار نفر، «سیم آخر» با سه هزار و‌ هشتصد نفر و «کهکشان» با هفتصد و هفتاد و شش نفر در رده های بعدی این فهرست هستند. به این ترتیب «خندوانه» با ۱۵ هزار تماشاگر در جایگاه اول فهرست قرار گرفت.

کتاب باز هفته؛ محمد رحمانیان

Mohammad_Rahmanian_13930622

 رونمایی از چهار نمایشنامه محمد رحمانیان به نام‌های «سیگار کشیدن، سیگار نکشیدن»،«در روزهای آخر اسفند»،«سینماهای من» و «شب سال نو» شامگاه 19 آذر1400 با حضور حبیب رضایی ، هانا کامکار،افشین هاشمی ، هومن برق‌نورد ،ناصر نصیر، فرشته حسینی ،مهتاب نصیرپور، اشکان خطیبی ،علی عمرانی، غزل شاکری و جمعی از هنرجویان و علاقه‌مندان در ساختمان جدید خانه تئاتر برگزار شد.در این برنامه به جای سخنرانی و رونمایی معمول ، قسمتهایی از نمایشنامه‌های مذکور توسط هنرمندان به همراه توضیحاتی توسط نویسنده خوانده شد.

کارگردان هفته؛ احسان علیخانی

احسان+علیخانی

وقتی که جوکر ساخته شد حتی خود احسان علیخانی هم فکر نمی کرد با این حجم از خنده مواجه شود.

علیخانی در سایه ی جوکر مانده تا با هوشمندی تمام ابتدا بازخورد گیری کند و سپس از پشت کوه ها سر دربیاورد و در کنار اعضای تیمش موفقیت این پروژه را جشن بگیرد. احسان علیخانی که در مقام تهیه کننده جوکر را برای فیلیمو تولید کرد کم کم با عنوان کارگردان در تیتراژ این برنامه ی خوش ترکیب عرض اندام کرد تا مشخص شود این ایده جذاب در نخندیدن محصول تفکر تهیه کننده و مجری ای است که سال ها با ماه عسل اشک همه را درآورده است حالا قرار است با نخندیدن در برنامه جوکر به اقبال مخاطب دست پیدا کند.

شایعه ساز هفته؛ بعضیا در تلویزیون

وحید جلیلی

اینکه رفت و امد برخی مدیران به سود برخی هست و به سود برخی خیر یک سمت ماجرا است. اینکه پیمان جبلی در تغییرات احتمالی مد نظرش تا این حد محتاط و با طمانینه عمل می نماید یک طرف و اینکه هرکسی با هر ایده و خواسته در تخیلش تغییرات تلویزیون را با سلیقه خود در فضای مجازی می چرخاند بحث دیگریست که این روز ها خوب داغ است اینکه وحید جلیلی این روزها در تلویزیون حضور فعالی دارد و به نوعی مشغول به کار می باشد و حکم او به عنوان معاون سیما دست به دست می چرخد هم محصول این شایعات است که البته می تواند به زودی رنگ و لعاب جدی بگیرد با این حال؛ طی روزهای گذشته شایعات و خبرهای جعلی بر مبنای گمانه زنی درباره انتصابات در سازمان صدا و سیما منتشر شده است. روابط عمومی سازمان همانطور که بارها اعلام کرده است مجدداً تأکید می‌کند اخبار معتبر درباره انتصابات در سازمان صدا و سیما صرفاً توسط روابط عمومی رسانه ملی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی صداوسیما منتشر می‌شود. لذا از رسانه‌ها و مخاطبان عزیز تقاضا می‌شود خبرهای موثق درباره صداوسیما را صرفاً از طریق پایگاه اینترنتی و صفحات رسمی سازمان صداوسیما دریافت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز