رضا کریمی: پس از تعطیلی دو ساله سینماها فشردگی در اکران طبیعی است

۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۰۵:۰۳:۰۲
کد خبر: ۱۲۷۳۹۶۸
رضا کریمی: پس از تعطیلی  دو ساله سینماها فشردگی در اکران طبیعی است
کارگردان و تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه به واسطه شیوع ویروس کرونا سینماها دو سال تعطیلی را پشت سر گذاشتند تأکید کرد که پس از این وضعیت فشردگی در اکران طبیعی است.

رضا کریمی، کارگردان و تهیه‌کننده سینما که این روزها فیلم سینمایی «حکم تجدیدنظر» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی وی در سینماهای کشور در حال اکران است، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درباره وضعیت اکران در سینماها اظهار داشت: می‌توان پذیرفت پس از بحران پدید آمده به واسطه کرونا، که نزدیک به دو سال سینماها تعطیل بودند، نمی‌توان انتظار داشت شرایط عادی در سینماها حکمفرما باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: در این شرایط طبیعی است که در برنامه‌ریزی اکران، مجبور به اکران تعداد بالایی فیلم در زمان محدود شویم. سینماگران و صاحبان آثار در هر صورت علاقه‌مند به اکران فیلم‌شان هستند و در این شرایط یک فشردگی به وجود آمده که شاید بتوان آن را طبیعی دانست.

این تهیه‌کننده در ادامه تأکید کرد: به هر حال اگر فیلم‌ها اکران نشوند هر روز تعداد فیلم‌های در صف اکران زیاد می‌شود و به زودی نیز جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود که به همین دلیل تعداد فیلم‌ها دوچندان می‌شود و فرصت اکران کمتر پدید می‌آید و چاره‌ای جز این وضعیت نیست.

وی افزود: پیش از کرونا هم وضعیت اکران در سینمای ایران مساعد نبود و همیشه فیلم‌های کمدی موفق‌ترین آثار بوده‌اند و در حال حاضر هم همین وضعیت حاکم است و این برای فیلم‌های غیرکمدی بدتر است چرا که معمولاً فیلم‌هایی که کمدی نیستند در اکران مهجور واقع شده‌اند و امروز هم همینطور است.

کریمی در پایان درباره استقبال از فیلم سینمایی «حکم تجدیدنظر» گفت: طبیعتاً ما انتظارات دیگری داشتیم و متأسفانه فروش فیلم تا این لحظه رضایت‌بخش نبوده است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز