اجاره پارکینگ و انباری واحدها، منوط به موافقت ساکنین مجتمع است

۱۴۰۰/۰۹/۲۴ - ۱۳:۵۰:۰۷
کد خبر: ۱۲۷۴۳۴۴
اجاره پارکینگ و انباری واحدها، منوط به موافقت ساکنین مجتمع است
کارشناس حقوقی برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما به سؤالات بینندگان «سلام تهران» در خصوص دعاوی آپارتمان‌نشینی و مسائل حقوقی مرتبط با املاک و مستأجران پاسخ داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حسین فدایی در برنامه «سلام تهران» در ادامه پاسخ به سؤالات حقوقی بینندگان، در پاسخ به فردی که پرسیده بود ملکی خریده‌ام اما فروشنده برای ثبت سند آن به نام بنده اقدامی نمی‌کند، چه کنم؟، گفت: خریدار باید با یک دادخواست، تنظیم سند رسمی را خواستار شود. با این سند، مسائلی از جمله مجوز پایان کار هم حل می‌شود. بنابراین بهترین کار این است که سند رسمی را پیگیری کنند.

کارشناس حقوقی «سلام تهران» با بیان اینکه وکالت‌نامه را عقدی است که طرفین می‌توانند هر زمان که بخواهند آن را منحل کنند، افزود: وکالت بلاعزل را نمی‌توان منحل کرد، اما ممکن است در مواقعی وکالت بلاعزل به یک نفر داده شود، اما اعتماد کامل به او وجود نداشته باشد؛ در این صورت فردی که وکالت داده است، می‌تواند ملک را بفروشد و یا هر کاری را خودش بدون نیاز به وکیل انتخابی‌اش انجام دهد.

فدایی در پاسخ به یکی از بینندگان که در خصوص نحوه برخورد با همسایه‌ای که با اجاره دادن انبار خود، موجب ایجاد زحمت برای دیگر ساکنان ساختمان شده است، تصریح کرد: انباری و پارکینگ جزء قسمت‌های اختصاصی است و در بحث واگذاری و اجاره، موافقت تمام ساکنین لازم است.

وی در پاسخ به بیننده‌ای که گفته بود بابت انجام یک معامله مبلغی به بنگاه داده بودیم، اما الان قصد فسخ معامله و گرفتن پول خود را داریم، گفت: بعد از فسخ قرارداد، حق سابق از بین نمی‌رود. فسخ قرارداد دو طرف، ربطی به بنگاه‌دار ندارد.

کارشناس حقوقی «سلام تهران» با تأکید بر اینکه پرداخت اجاره و شارژ واحدی که در دست مستأجر است، حتی اگر او ساکن نشده باشد، با مستأجر است، گفت: اگر یک ملک، امکان اسکان و استفاده نداشته باشد، اجاره به آن تعلق نمی‌گیرد، اما در صورت مناسب بودن شرایط برای اسکان، هزینه اجاره و شارژ را می‌بایست مستأجر پرداخت کند.

فدایی با بازخوانی سؤال یکی از بینندگان مبنی بر اینکه ۳ سال پیش ملکی را خریداری کرده، اما در حال حاضر شخصی دادخواست تخلیه برای آن ملک فرستاده است، تصریح کرد: امیدوارم سازوکاری تعریف شود تا مردم زمان معامله متوجه شوند که یک ملک پیش از فروش به یک نفر، چند بار دیگر معامله شده است. یکی از راهکارهای فعلی برای مقابله با این مشکل، کمک گرفتن از یک وکیل و یا مشاور هنگام خرید ملک است. باید توجه داشت کسی که دادخواست تخلیه داده است، اگر پیش از خریدار جدید، آن ملک را خریده باشد، حق بر آن دارد و خریدار جدید باید آن ملک را تخلیه کند.

این وکیل در پاسخ به اینکه آیا می‌توان از فضای مشاع بدون رضایت دیگر مالکان استفاده کرد؟، تأکید کرد: قطعاً باید با رضایت همگان از فضای مشاع استفاده شود.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز