معرفی کتاب هفته؛

«حمله دوم به نانوایی» نگاه متفاوت موراکامی به زندگی

۱۴۰۰/۱۰/۰۲ - ۲۳:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۴۸۷۲
«حمله دوم به نانوایی» نگاه متفاوت موراکامی به زندگی
«حملهٔ دوم به نانوایی» اثر هاروکی موراکامی (-۱۹۴۹) سه داستان کوتاه دارد که دومین و سومین داستان آن خلیج هانالی و پای عسلی نام دارند. داستان اول «حمله دوم به نانوایی»، تا کنون موضوع چهار فیلم کوتاه در ژاپن و آلمان و آمریکا بوده است و فیلمی که «ولف پشونگ» بر اساس آن ساخته، برنده جایزه «فیلم کوتاه نیویورک» در سال ۱۹۹۸ شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، کتاب «حمله دوم به نانوایی» داستانی کوتاه از هاروکی موراکامی است که در آگوست 1985 منتشر شد. این دنباله داستان کوتاه موراکامی "حمله نانوایی" است که در سال 1981 منتشر شد. در سال 1986 ، "حمله دوم به نانوایی" در یک مجموعه داستان کوتاه به همین نام قرار گرفت. این داستان بعدا توسط جی روبین به انگلیسی ترجمه و در شماره ژانویه 1992 پلیبوی منتشر شد.

موراکامی نویسنده و مترجم محبوب معاصر ژاپنی است. کارهای وی به عنوان "به راحتی قابل دسترسی ، در عین حال عمیقا پیچیده" توصیف شده است.

از دوران کودکی، موراکامی به شدت تحت تأثیر فرهنگ غربی، به ویژه موسیقی و ادبیات غربی قرار گرفته بوده است. وی با خواندن طیف وسیعی از آثار نویسندگان آمریکایی مانند کورت وونگوت و ریچارد براوتیگان بزرگ شد و اغلب با تأثیرات غربی از سایر نویسندگان ژاپنی متمایز می شود.

موراکامی در رشته تئاتر در دانشگاه واسدا در توکیو تحصیل کرد .

بسیاری از رمان های او دارای مضامین و عناوینی هستند که به موسیقی کلاسیک استناد می کنند ، مانند سه کتاب تشکیل شده تواریخ پرنده بادگیر: زاغی دزد (بعد از اپرای روسینی) ، پرنده به عنوان پیامبر (بعد از شنیدن یک قطعه پیانو از رابرت شومان ان را نوشت که معمولا در انگلیسی به عنوان پرنده پیامبر (ص) و The Bird-Catcher (شخصیتی در اپرای موتسارت فلوت جادویی). برخی از رمانهای وی عناوین خود را از ترانه ها می گیرند: رقص ، رقص ، رقص (بعد از آهنگ The Dells).

بخش‌هایی از کتاب:

روز بعد ساشی مراسم سوزاندن را انجام داد و وقتی داشت به سمت سواحل شمالی خلیج هانالی می‌رفت، خاکستر را توی یک قوطی کوچک آلومینیومی ریخت. رفتن از ادارۀ پلیس لیهو تا آن جا فقط یک ساعت طول کشید. تمام درختان جزیره در اثر طوفان عظیمی که همین چند سال پیش رخ داده بود، تغییر شکل داده بودند. ساشی متوجهِ چند کلبۀ چوبی شد که سقفشان را باد برده بود. حتی بخش‌هایی از کوه هم نشانه‌هایی از تغییر شکل در اثر طوفان داشت. طبیعت در این محیط چهرۀ خشنی می‌توانست به خود بگیرد.

انتهای پیام //

نظر شما