معرفی کتاب؛

«بحران‌های جمهوریت» واکاوی جنگ ویتنام از منظری فلسفی

۱۴۰۰/۰۹/۲۹ - ۰۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۴۹۱۷
«بحران‌های جمهوریت» واکاوی جنگ ویتنام از منظری فلسفی
«بحران‌های جمهوریت» مجموعه‌ای از چهار مقاله از هانا آرنت است، که به سیاست معاصر آمریکا و بحران‌هایی که در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ با آن روبه‌رو بود می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، کتاب «بحران های جمهوریت»، اثری نوشته هانا آرنت است که اولین بار در سال 1972 به چاپ رسید. این کتاب، مجموعه ای از پژوهش هایی است که آرنت در آن ها، از نقطه نظر یک فیلسوف سیاسی به نقش و تأثیرگذاری بحران های موجود در دهه های 1960 و 1970 در روند کاری و سیاست گذاری های دولت آمریکا می پردازد.

هانا آرنت با نثر جذاب و قابل فهم خود در کتاب بحران های جمهوریت، بر این حقیقت تأکید می کند که سیاست گذاران جنگ ویتنام در تمامی اوقات به گزارش های اطلاعاتی بسیار دقیقی دسترسی داشته اند اما به شکلی سوال برانگیز از این اطلاعات استفاده نمی کرده اند. او با ذکر این نکته نتیجه گیری می کند که «حقیقت زدایی» تنها به این دلیل دائماً مورد استفاده قرار می گرفت که هیچ هدف واقعیِ دیگری ورای «تصویر» جنگ برای سیاست مداران تصمیم گیر در این نبرد وجود نداشته است.

هانا آرنت در این کتاب با مستمسک قرار دادن اوراق منتشره ی 47 جلدی گزارش گران جنگ ویتنام تلاش کرده است تا با واکاوی مضامین آن ها از منظری فلسفی، عمق فریب کاری و بی صداقتی سیاست مداران امریکایی درگیر در جنگ ویتنام و نیز حکم رانان توتالیتر را که تحت عنوان مصلحت گرایی اسرار حکومتی، اسرار امپراطوری و به وارونه نمایی واقعیات برای تسخیر اذهان مردم می پردازند بر ملا کند و از رهگذر آن به تبیین چرایی شکاف بین اخلاق و سیاست، گفتار و کردار و فقدان پای بندی سیاست مداران به فضیلت سیاسی پرداخته بر اعتماد به نفس کاذبشان با این گمان که میتوانند با دروغ گویی و ریا کاری، تاریخ را دوباره و دوباره بازنویسی کنند و گذشته را با خط مشی سیاسی، در لحظه اکنون منطبق سازند، خط بطلان می‌کشد.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز