واکاوی دستاوردهای علم و دین در «ایران امروز»

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۰۹:۰۶:۰۹
کد خبر: ۱۲۷۵۱۲۱
واکاوی دستاوردهای علم و دین در «ایران امروز»
برنامه «ایران امروز» امروز، شنبه 27 آذر ماه، همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه به بررسی دستاوردهای علم و دین می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ عبدالله علایی تهیه کننده برنامه «ایران امروز» گروه معارف و مناسبت ها گفت: همه روزها می توانند از روزهای به یاد ماندنی باشند، ولی گاه رویدادهای مهمی سبب می شود تا یک روز، برای همیشه در طول تاریخ ماندگار بماند. یکی از این روزها، بیست و هفتم آذر سال 1358 بود.

 27 آذر، یادآور شهادت مظلومانه فرزند برومند این آب و خاک، شهید آیت اللّه دکتر محمد مفتح است که به دلیل تلاش هایش برای وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه، این روز، «روز وحدت حوزه و دانشگاه» نامیده شده است.

وی ادامه داد: شهید مفتح را نماد وحدت حوزه و دانشگاه می دانند؛ او از دو تفکر حوزوی و دانشگاهی تأثیر پذیرفته بود، در نزدیک کردن این دو نهاد علمی کوشش ها کرد.

 او معتقد بود که دانشگاهیان، با فراگیری علوم اسلامی و ایجاد روح زهد و تقوا در میان دانشگاه ها می توانند در راه ایجاد محیطی آماده که به تربیت متخصصان همت می گمارد، تلاش کنند.

علایی افزود: از همین رو در برنامه «ایران امروز» شنبه 27 آذر ماه، با حضور حجت الاسلام علی سر لک و دکتر مجید معارف با موضوع علم و دین و  به بررسی دستاوردهای این نظریه و سیر تاریخی این دیدگاه ،یعنی وحدت حوزه و دانشگاه خواهیم پرداخت.

گفتنی است «ایران امروز» گروه معارف به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای لقمان یداللهی ساعت 12:40 از رادیو ایران پخش می شود.

انتهای پیام//

نظر شما