فرزند شهید مفتح: وحدت دانشگاه و حوزه ضروری است

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۱۳:۰۷:۰۱
کد خبر: ۱۲۷۵۳۰۰
فرزند شهید مفتح: وحدت دانشگاه و حوزه ضروری است
فرزند شهید مفتح با اشاره به خاطرات خود از تلاش های این شهید برای نزدیکی حوزه ودانشگاه بر این مهم تاکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، محمد صادق مفتح در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: 27 آذر سال 58 من دانشجوی ترم 3 بودم و به روال معمول دانشجویان، از ابتدا تدریس خصوصی نیز می کردم. مدرسه ای که نزدیک منزل بود تدریس می کردم و صبح پدر را دیدم و وقتی به دفتر آمدم مدیر مدرسه گفت که خبر شهادت شهید مفتح اعلام شده است.

وی ادامه داد: با برادر به محل دانشگاه الهیات رفتیم. پدر را به بیمارستان امیرعلم برده بودند و تا ساعت 14 و 30 پزشکان خیلی تلاش کردند اما آخرین گلوله به مغز خورده بود. عوامل ترور دستگیر و 6 ماه بعد محاکمه شدند.

فرزند شهید مفتح تاکید کرد: من فرزندم دوم پسر و چهارمین فرزند شهید مفتح هستم. خاطرات از ایشان بسیار است قبل از پیروزی انقلاب شهید مفتح به عنوان یکی از محورهای خیزشهای اجتماعی در مسجد قبا و جاوید بودند. در نماز عید فطر معروف در قیطریه و راهپیمایی های معروف ایشان محور بودند و من نیز در دانشگاه پلی تکنیک در آن زمان دانشجو بودم .

مفتح یادآور شد: بهترین خاطره نماز عید فطر شهید مفتح است. برای نماز عید در قیطریه برنامه ریزی شده بود تا اجتماعی از مردم حضور یابند. اجتماعات خوبی در ماه رمضان همان سال در مسجد قبا انجام شده بود و اولین راهپیمایی بزرگ کشور در نماز عید فطر در قیطریه اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: 13 شهریور عید فطر بود و 17 شهریور هم به مسئله میدان شهدا اتفاق افتاد. نماز عید فطر بهانه ای برای تجمع در تپه های قیطریه بود .

فرزن شهید مفتح توضیح داد: شهید مفتح به طور متعدد دستگیر شدند که یکی سال 53 بود که به کمیته مشترک ضدخرابکاری بردند که حدود 9 ماه در آنجا بودند و بعد از 3 ماه اجازه ملاقات به ما دادند. به یاد دارم پدر بسیار لاغر شده بود اما سعی می کرد شاد باشد و به خانواده روحیه دهد. خانواده ما از نظر فکری آماده چنین اتفاقاتی بودند و حتی شهید مفتح، به خانواده آمادگی داده بود که ممکن است به شهادت برسد.

وی عنوان کرد: امام موسی صدر از دوستان نزدیک شهید مفتح بود و حرکت های ایشان برای شیعیان لبنان از اینجا اتفاق افتاد. کار برای شیعیان لبنان که بسیار محروم بودند دشوار بود و شهید مفتح کمک های سنگینی را به لبنان بردند و حتی دانشگاهی نیز در منطقه شیعه نشین به همراه شهید چمران و امام موسی صدر تاسیس کردند. شهید مفتح چند سفر به لبنان رفتند و حتی در تشییع جنازه دکتر شریعتی در سوریه حضور داشتند.

مفتح درباره سمینار وحدت حوزه و دانشگاه گفت: یکی از آرزوهای شهید چمران نزدیک شدن دانشجویان و طلبه ها بود. این دغدغه از سالیان دور می آمد و زمانی که پدر در قم طلبه بود این دغدغه را داشت و به فکر تاسیس مدارس مذهبی بود که در آن زمان مرسوم نبود. شهید مفتح زمانی که استاد حوزه شد به فضای دانشگاه آمد تا آمده شود و در دانشگاه به عنوان یک دانشجوی مبتدی، برای آشنایی با زبان دانشجویی کار را آغاز کردند. وحدت حوزه و دانشگاه بیش از پیش اهمیت دارد و دشمن برای جدایی این دو بخش همچنان برنامه ریزی می کند و باید به این بخش اهمیت دهیم.

لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی "درانتهای الوند" شنبه تا چهارشنبه هر هفته به تهیه کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای مجید یحیایی، حامد مهربانی، غزاله کفاش طلب، فرشته علیپور و پدرام ابدان ساعت ۰۷:۰۰ صبح روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

انتهای پیام //

نظر شما