همزمان با سفر رئیس‌جمهور اتفاق افتاد؛

کمک ۱۵۰۰ میلیارد تومانی خیرین یزدی

۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۰۹:۳۷:۳۰
کد خبر: ۱۲۷۵۵۹۴
کمک ۱۵۰۰ میلیارد تومانی خیرین یزدی
استاندار یزد در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، از کمک 1500 میلیارد تومانی خیرین یزدی در خلال سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مهران فاطمی ضمن ارزیابی سفر روز گذشته رئیس جمهور به استان یزد به برنامه «رویداد» گفت: این سفر به نحو مطلوب برگزار شد.

وی از بازدید سرزده رئیس جمهور از برخی واحدهای تولیدی و بافت تاریخی گردشگری استان یزد و نیز مزارع خورشیدی سخن گفت و افزود: استان یزد قطب تولیدی انرژی خورشیدی کشور است.

فاطمی از کمک 1500 میلیارد تومانی خیرین یزدی در خلال سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد که صرف حوزه سلامت، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه و مسکن خبر داد و افزود: این کار در طول سالیان گذشته بی بدیل بوده است.

وی ادامه داد: حدود 100 زندانی آزاد شدند و 100 دست جهیزیه نیز برای محرومین لحاظ شد.

رئیس جمهور همچنین جلسه ای با اقشار مختلف و خاصه نخبگان داشت و در نهایت شورای اداری با حضور نمایندگان استان و مدیران برگزار شد.

فاطمی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو افزود: وزرا نیز در تمام شهرستان ها حضور یافتند و میز خدمت تشکل شد و در نهایت مسئله هر شهرستان در شورای اداری استان طرح موضوع و برای آن تصمیم گیری شد.

وی با اشاره به حضور 27 معاون وزیر در اداره کل های استانی برای رسیدگی به مشکلات مردم در هر دستگاه دولتی گفت: سامانه 111 با حدود 200 کاربر نیز به صورت تلفنی دغدغه و مسائل مردم را دریافت کرد و با ارائه کد رهگیری، از امروز فرایند پیگیری مطالبات و درخواست های مردمی در دست اقدام قرار گرفته است.

فاطمی گفت: در این سفر 8 هزار میلیارد تومان پروژه در بخش های مختلف استان مصوب شد و برای واحدهای تولیدی نیمه تمام تصمیمات لازم در دستور کار قرار گرفت.

وی در زمینه تامین آب استان نیز اظهار کرد: این مسئله شامل برنامه های مختلف است که برنامه های کوتاه مدت 6 ماهه 1300 میلیارد تومان پروژه را در بر می گیرد که قسمی از آن توسط بخش خصوصی انجام می گیرد و ظرف 6 ماه استان را به حالت پایداری در تامین آب شرب و بهداشتی می رساند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: تفکیک آب شرب از فضای سبز نیز صورت خواهد گرفت و برنامه های میان و دراز مدت نیز به پروژه های انتقال آب خاصه از دریا است که توسط بخش خصوصی صورت گرفته و دولت تسهیل گری لازم را انجام می دهد.

فاطمی ادامه داد: رئیس جمهور به وزارت کشور نیز دستور داد تا مسائل فرهنگی، اجتماعی و حقوقی سه میلیون مهاجر سامان داده شود و ضروری است که یک سازمان مهاجران شکل گیرد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز