از بحران اقتصادی پاکستان تا بحران انسانی افغانستان

۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۳:۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۲۷۵۷۷۱
از بحران اقتصادی پاکستان تا بحران انسانی افغانستان
موضوع برنامه «شبه‌ قاره» شبکه پرس‌ تی‌وی به بررسی تاثیر صندوق بین‌المللی پول بر اقتصاد پاکستان و اثرات جنگ آمریکا بر کودکان افغانستانی اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه این هفته «شبه‌ قاره» در ابتدا نگاهی دارد به روابط پاکستان و صندوق بین‌المللی پول و تاثیر این ارتباط بر اقتصاد پاکستان. در این برنامه می بینیم که دولت پاکستان اقدام به دریافت وام‌های متعدد از صندوق بین‌المللی پول کرده و برای بازپرداخت این وام‌ها و به پیشنهاد صندوق، برخی از معافیت‌های مالیاتی را لغو کرده است.

احزاب اپوزیسیون پاکستان مدعی هستند که برداشتن این معافیت‌های مالیاتی، به فقرا و اقشار ضعیف این کشور آسیب جدی می‌رساند. عاصم‌ خان، رئیس سابق بخش پی تی آی از انگلستان مهمان این بخش برنامه است و ضمن بررسی اقتصاد پاکستان از زمان بر سر کار آمدن عمران خان نخست وزیر این کشور، سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول در قبال کشورهای پرجمعیت از جمله پاکستان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

بخش دوم برنامه «شبه قاره» هم به بررسی تاثیرات جنگ آمریکا در افغانستان بر کودکان این کشور می پردازد. افغانستان پس از جنگ ۲۰ ساله آمریکا و سپردن این کشور به طالبان، با بدترین بحران گرسنگی مواجه است و ۱۴ میلیون کودک در سراسر این کشور با ناامنی غذایی حاد روبرو هستند.

مهدی گل‌زاده، مجری «شبه قاره» از میک والاس نماینده ایرلند جنوبی در پارلمان اروپا به عنوان کارشناس این بخش درباره نقش دولت بایدن در این بحران پرسش می‌کند و از او می‌پرسد که میراث جنگ و خشونت آمریکایی برای کودکان افغانستان چه بوده است؟

برنامه «شبه قاره» روز یکشنبه ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود و تکرار این برنامه  دوشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰و ۲۳:۰۰ است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز