درباره عملکرد نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت با «کنکاش»

۱۴۰۰/۰۹/۲۹ - ۱۲:۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۲۷۶۱۷۴
محمدحسین بهشتی، سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری: سیاست معاونت علمی و فناوری، توسعه بازار شرکت ها در حوزه خارج از کشور است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، در برنامه «کنکاش» 27 آذر ماه درباره موضوع عملکرد نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت گفتگو کرد.وی درباره عملکرد نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت ، گفت: اولین دوره این نمایشگاه سال ۱۳۹۲ برپا شد و امسال شاهد برگزاری نهمین دوره این نمایشگاه بودیم.

وی ادامه داد: در نمایشگاه فعلی ۳۷۰ شرکت حضور داشتند. امسال با توجه به برگزاری حضوری نمایشگاه، مورد استقبال بیشتر و گسترده تری قرار گرفت. این ۳۷۰ شرکت در نمایشگاه ایران ساخت بوده و چون  بصورت همزمان با نمایشگاه بیست و دومین دستاوردهای پژوهشی و فن بازار وزارت علوم برگزار شد، تمامی دانشگاه ها و پژوهشگاه های وابسته به وزارت علوم و پارک های علمی و فناوری، دستاوردهای خود را ارائه کردند.

بهشتی همچنین گفت: وبسایت نمایشگاه iranlabexpo.ir ،بصورت دائم فعال است و شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور داشتند، در ابتدا در سایت ثبت نام کرده و محصولات آن ها مورد ارزیابی قرار گرفت. عملا خرید های اصلی از طریق سایت صورت می گیرد و این سایت تا آذر ۱۴۰۱، فعال است.

وی درباره بهبود کیفیت محصولات گفت:امروز در نمایشگاه، پیچیده ترین دستگاه های نمونه در سطح جهانی ارائه می شود. طبیعتا برای رشد هرچیز و به بلوغ رسیدن، زمان لازم است.  چاپ مقالات علمی پژوهشگران ما در مجلات و نشریات معتبر بین المللی ، نشان از تبحر پژوهشگران ما دارد. همچنین تبحر در حوزه ثبت اختراعات نیز در سطح بین الملل، قابل ذکر است.

بهشتی درباره ظرفیت پارک های علم و فناوری و توسعه آن ها گفت: توسعه علم و فناوری نیاز به زیست بوم دارد. خوشبختانه الان زیست بوم خوبی در این زمینه شکل گرفته است که یکی از این زیست بوم ها، درون دانشگاه ها است. در عمده دانشگاه ها، مراکز نو آوری وجود دارد تا ایده های دانشجویان مورد بررسی و ارزیابی واقع شود. همچنین مراکز کارآفرینی، برای ایده های جدید برای تولید وجود دارد. همچنین  چیزی تحت عنوان شتاب دهنده ها در دانشگاه ها داریم. شرکت های بخش خصوصی که تجربه و توانمندی خوبی داشته اند، تحت عنوان شتاب دهنده، تجربیات خود را در اختیار گروهایی در دانشگاه  شکل می گیرد(استارتاپ ها)، می گذارند. همچنین شرکت های رشد نیز وجود دارد که شرکت های استارتاپی می توانند تا سه سال در این مراکز رشد باشند و مشاوره های مختلف در بحث های حقوقی و بازار داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از سیاست هایی که معاونت علمی و فناوری دنبال می کند، بحث توسعه بازار شرکت ها در حوزه خارج از کشور است. قطعا این موضوع در اقتصاد کشور تاثیر دارد.

بهشتی درباره حمایت های صورت گرفته از پارک های علمی و فناوری گفت: پارک های علم و فناوری زیر نظر وزارت علوم هستند و معاونت علمی و فناوری از آنان حمایت می کند. البته پروسه مجوز گرفتن روندی طولانی دارد. اما اگر شرکت ها آشنایی لازم با فرآیند را داشته باشد، خیلی این فرآیند روانتر انجام خواهد شد. البته در این زمینه مشاوره هایی در پارک های علم و فناوری به شرکت ها عرضه می شود.

برنامه تلویزیونی «کنکاش» با اجرای امیر علی‌عسگری شنبه‌ها ساعت 21:45 به وقت تهران از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز