چهره‌ها و اخبار مهم فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت

اعتراف عجیب رامبد جوان/ نقره‌داغ چپ راست/ سرتون سلامت بانوی سینمای ایران/ استارت جشنواره فیلم فجر/ اسکار می‌گیریم یا نه؟

۱۴۰۰/۱۰/۰۲ - ۰۵:۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۲۷۶۴۶۲
اعتراف عجیب رامبد جوان/ نقره‌داغ چپ راست/ سرتون سلامت بانوی سینمای ایران/ استارت جشنواره فیلم فجر/ اسکار می‌گیریم یا نه؟
جشنواره فیلم فجر کم‌کم سر و کله‌اش پیدا می‌شود و ثبت نام اهالی رسانه خبر مهم هفته گذشته بود در کنار ماجرای اکران فیلم چپ راست، تولد ثریای قاسمی و اکران چند فیلم سینمایی که همگی در فروش روزانه برای قهرمان اصغر فرهادی خط و نشان کشیدند.

بانوی بی بدیل هفته؛ثریا قاسمی

ثریا قاسمی

در حالی که هفته گذشته کیک تولد بانوی ماندگار سینمای ایران ثریا قاسمی را جشن  گرفتیم با بررسی کارنامه او در حوزه بازیگری به این نکته رسیدیم که بی‌تردید ثریا قاسمی یکی از اتفاقات سینمای ایران است که در سال‌ها فعالیت در عرصه بازیگری همیشه در اوج بوده و با نقش‌های ماندگارش در تمام این سال‌ها چه در سینما و چه در تلویزیون هنرنمایی کرده است. اگر سری به کارنامه ثریا قاسمی در عرصه بازیگری بزنید و تعداد فیلم‌ها و سریال‌هایی که او در آن‌ها نقش آفرینی کرده را تورق کنید جدا از کمیت کارنامه به کیفیت و تفاوت نقش‌هایی می‌رسید که شاید در این سال‌ها کمتر بازیگر زنی به این رکورد دست پیدا کرده باشد. کارشناسان و کاربلدان سینما معتقدند او در آستینش نقش‌های بازی نکرده فراوانی دارد که روزی به تصویر خواهد کشید. خبرگزاری برنا برای این هنرمند پیشکسوت آروزی سلامتی و بهروزی دارد.

جا زن هفته؛ رامبد جوان

رامبد جوان

رامبد جوان در واکنش به اتفاقات فضای مجازی هفته پیش گفت:

هرگز در خندوانه نگفته‌ایم همه چیز عالی است، گفتیم تمرین می‌کنیم که حال‌مان عالی باشد

قطعا هیچ‌کس حالش عالی نیست

همه‌مان هزار تا گرفتاری داریم

وقتی من حالم خوب نباشد، شما هم که من را می‌بینید حال‌تان خوب نمی‌شود

مسئولیت‌مان درباره خانوادهمان بسیار زیاد است

وقتی همسرمان می‌بیند داغان و خشمگین هستیم به کل خانواده و فرزندان هم این موضوع سرایت می‌کند

لااقل جلوی بچه‌ها خودمان را قوی و خوب نشان دهیم و بگوئیم همه چیز عالی است

معترض هفته؛ خانواده چپ راست

فیلم چپ راست

فیلم چپ راست به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی در آستانه نمایش با ممیزی‌هایی مواجه شد که خیلی به مزاقش خوش نیامد. حواشی رخ داده در کنار نامه تند او به وزیر ارشاد و بیانیه اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما در این خصوص و ماجرای بازبینی مجدد فیلمی که پیش از این پروانه نمایش گرفته یکی از اتفاقات پر سر و صدای هفته گذشته بود.

خبر ویژه هفته؛ آغاز کار روابط عمومی جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر

روابط عمومی جشنواره فیلم فجر آغاز به کار کرد و با ثبت نام اصحاب رسانه باز هیاهوی مرسوم انتخاب کاخ جشنواره فیلم های منتخب، آثاری که کنار گذاشته می شود و... از سر گرفته شد.

سوتی هفته؛ جزیره سیروس مقدم

اکبر زنجانپور

محمدرضا یزدان‌پرست مجری برنامه «از من بپرس» گاف شعر خوانی اکبر زنجانپور را در سریال جزیره منتشر کرد و نوشت سریال جزیره و یک خطای فاحش دیگر، این‌بار در شعری از مولانا

شکل درست مصرع شعری که جناب اکبر زنجانپور خطاب به امیر مقاره می‌خوانند، این است: دشمنِ خویشیم و یارِ آن که ما را می‌کُشد... .

نویسنده سریال(علی طالب‌آبادی) برای بازیگر نوشته: "دشمنِ خویشیم و یار آنک(!!!) ما را می‌کُشد"!!

فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن؛ جدا از اینکه در شکل فعلی، وزن عروضی، اسقاط فاحش دارد، واقعا نویسنده و بازیگرِ کارکشته و پیشکسوت و کارگردان باتجربه و تهیه‌کننده سریال و بازیگر روبه‌رو که خودش دستی در ترانه دارد، از خود نپرسیده‌اند "دشمنِ خویشیم و یار آنک، ما را می‌کُشد"، اصلا معنی می‌دهد یا نه؟؟!!

خاطره‌ساز هفته؛ بیژن بیرنگ

بیژن+بیرنگ

بیژن بیرنگ یکی از پر سر و صداترین شخصیت‌های هنری هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی بود و فحوای صحبت‌های او طوری در شبکه های اجتماعی سر و صدا کرد که نگو و نپرس!

با شناختی که از بیژن بیرنگ داریم و روحیات لطیف و دوست داشتنی او را می‌شناسیم تردیدی نیست که او به دنبال این همه سروصدا نبود چراکه هرگز کارگردان سریال ماندگار همسران در حاشیه زیست نکرده است. نکته‌ای که در صحبت‌های بیژن بیرنگ وجود داشت به نظر آن چیزی نیست که هر کسی برداشت خودش را داشته و از آن به نفع ایده‌های مرغوب و نامرغوب خودش استفاده کند.

بیرنگ با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیات شخصی‌اش در دغدغه‌مندی برای حال مردم از ساخته‌های خود مایه گذاشت که نتیجه‌اش مستمسکی شد برای بعضی‌ها تا از آبی که خیلی هم گل‌آلود نبود ماهی بگیرند.

کم فروش هفته؛ احسان علیخانی

جوکر1

قسمت پایانی جوکر در حالی منتشر شد که شنیده می‌شود به‌رغم قسمت پایانی و جذابیت‌های روز آخر برای مشخص شدن برنده، مخاطبان از آن خیلی راضی نبودند ضمن  اینکه بدقولی در زمان انتشار هم در این مسئله و گلایه مخاطبان بی‌تاثیر نبود.

شنیده می‌شود گروه جوکر در روزهای پایانی هفته مشغول ضبط سری جدید هستند.

فیلم قهرمان

انتظار هفته : انتظار برای اسکار

این روزها خبر از قرار گرفتن فیلم «قهرمان» در لیست اصلی اسکار است و این خبر تا حدودی همه را امیدوار کرده تا افتخار جدیدی با فیلم فرهادی برای سینمای ایران در راه باشد.

«قهرمان» آخرین ساخته اصغر فرهادی، امروز به عنوان یکی از 15 فیلم راه یافته به لیست فیلم‌های خارجی معرفی و یک قدم به نامزدی اسکار نزدیک‌تر شد. شورت لیست‌های اسکار در ده رشته مختلف معرفی می‌شوند تا انتخاب را از میان تعداد بالایی گزینه به تعداد کمتری برسانند و در بخش‌هایی مثل موسیقی، فیلم کوتاه، جلوه‌های ویژه، مستند و فیلم بین‌المللی اعلام می‌شوند.

بنا به اعلام آکادمی اسکار «قهرمان» و 14 فیلم دیگر به مرحله بعدی راه پیدا کرده‌اند و اعضای آکادمی برای انتخاب نامزدها این 15 فیلم را مورد بررسی قرار خواهند داد. حذف فیلم «تیتان» برنده نخل طلای کن از عجیب‌ترین نکات این لیست است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز