«صدای سکوت» «سارا شه نمود» در سرزمین هنر پیچید

۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۰۹:۵۵:۵۸
کد خبر: ۱۲۷۶۵۱۵
«صدای سکوت» «سارا شه نمود» در سرزمین هنر پیچید
«صدای سکوت»عنوان نخستین نمایشگاه انفرادی «سارا شه نمود» است که از 26 آذرماه تا اول دی ماه در گالری سرزمین هنر میزبان علاقه مندان است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «سارا شه نمود» درباره این نمایشگاه گفت:«صدای سکوت» عنوان نخستین نمایشگاه نقاشی انفرادی من است. آثار این مجموعه  را در یک سال و نیم اخیر و پس از شیوع بیماری کرونا خلق کرده ام. پس از فراگیری بیماری کرونا نوعی انزوای اجباری در سراسر جهان حاکم شد  و همین امر موجب شد تا هر یک از ما به انزوای خودمان پناه ببریم و من در این دوران به نقاشی پناه بردم و نقاشی کردن موجب شد تا بتوانم در این انزوا و قرنطینه دوام بیاورم.

او افزود: با این که آثار این مجموعه در دوران شیوع بیماری کرونا خلق شده اند؛ اما در این مجموعه به شکل مشهود به این موضوع نپرداخته ام، اما به نوعی شاهد بازتاب اتفاقات و مسائل اجتماعی و سیاسی ایران از جمله مسائلی چون آلودگی هوا، کمبود آب، مشکلات زنان و بی کاری در آثار این مجموعه هستیم.

این هنرمند درباره تکنیکی که برای خلق این مجموعه به کار برده است، گفت: آثار این مجموعه را بر روی کاغذهای 27 در 27 با راپید و ماژیک خلق کرده ام. آثار این مجموعه تلفیقی از نقاشی و تصویرسازی است و نوعی سورئال هستند. هنگام خلق این مجموعه برخلاف تصویر سازی که براساس یک موضوع مشخص اثر خلق می شود، ذهنم را آزاد گذاشته ام تا آن چه را که می خواهد بر روی برگه های کاغذهایم نقش ببندد و از واقعیت فراتر رفته ام.

شه نمود ادامه داد: با این که من در مقطع کارشناسی در رشته تصویرسازی تحصیل کرده ام اما تاکنون در این رشته هنری به صورت حرفه ای کار نکرده ام و از زمانی که به خاطر دارم تمرکزم بر روی نقاشی است و از تصویر سازی به نفع نقاشی بهره برده ام.

شه نمود افزود: دراین نمایشگاه ۴۳ اثر بر روی دیوار رفته اند وبا وجود محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا، استقبال از این نمایشگاه تاکنون بسیار خوب بوده است.

«سارا شه نمود» متولد 1361 تهران است. او در دو رشته نقاشی تا مقطع کاردانی و تصویرسازی مقطع کارشناسی تحصیل کرده است و سال هاست که به صورت حرفه ای نقاشی می کند و آثارش را در نمایشگاه های متعدد گروهی در معرض دید مخاطبان گذاشته است. او تاکنون موفق به کسب مقام نخست جشنواره هفت رنگ، مقام سوم رشته نقاشی در برنامه به پاس همسایگی، مقام سوم دومین جشنواره سراسری باران شده است.

این نمایشگاه تا اول دی ماه در گالری سرزمین هنر میزبان علاقه مندان خواهد بود.  گالری سرزمین هنر در اوین، ابتدای سربالایی کچویی، کوچه صفا، پلاک ۴ واقع شده است.

انتهای پیام //

نظر شما