یادی از شهدای غواص کربلای۴ در «سینمای ایرانی»

۱۴۰۰/۱۰/۰۴ - ۱۴:۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۲۷۸۰۷۹
یادی از شهدای غواص کربلای۴ در «سینمای ایرانی»
«اروند» عنوان فیلمی است که این هفته در برنامه «سینمای ایرانی» برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی، نقد و بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می پردازد، در این قسمت فیلم سینمایی «اروند» به به کارگردانی , نویسندگی پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی مهدی داوری را به نقد می گذارد.

فیلم اروند شهادت غواصان ایرانی را در قالب داستانی زیبا به تصویر می کشد. سینمای ایرانی این هفته  به بررسی این حادثه تاریخی می پردازد. و با پوریا آذربایجانی کارگردان این  فیلم تاریخی صحبت خواهد شد.

در خلاصه «اروند» آمده است: یونس جانباز اعصاب و روان، حالا بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره هم رزمانش روزگار می‌گذراند. همراه شدن او با یک گروه تفحص اتفاقات تازه‌ای را در این جریان سیال ذهن وارد می‌کند.

«اروند» موفق به دریافت  جایزه های بهترین فیلم با موضوع جنگ و صلح در جشنواره بین‌المللی فیلم جیپور،  تندیس زرین بهترین موسیقی متن در جشن بزرگ سینمای ایران، سیمرغ سیمین در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر، بهترین دستاورد هنری و فنی، سیمرغ سیمین جایزه ویژه هیئت داوران در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر شد.

در این فیلم بازیگرانی چون سعید آقاخانی، طناز طباطبایی، پانته آ پناهی ها، مهراداد صدیقیان، امید روحانی، حسین سلیمانی، کاظم سیاحی و علی شادمان به ایفای نقش پرداخته اند.

برنامه «سینمای ایرانی»  (Cine Iraní ) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستورکار دارد. این برنامه امروز شنبه 4 دی ماه ساعت 18:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 10:30،1:30و 22 و روز دوشنبه 8:30 پخش می شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز