تاریخ گذشته بنگلادش از زبان فارسی جدا نیست

۱۴۰۰/۱۰/۰۴ - ۱۶:۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۲۷۸۱۷۴
تاریخ گذشته بنگلادش از زبان فارسی جدا نیست
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: در همایش «تأثیر زبان و ادب فارسی بر فرهنگ و زبان بنگالی» جنبه های مختلف روابط زبانی و ادبی بین زبان فارسی و ملت بنگلادش مورد بحث قرار می گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  «غلامعلی حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی  درباره جزئیات همایش بین‌المللی «تأثیر زبان و ادب فارسی بر فرهنگ و زبان بنگالی» گفت: فرهنگستان زبان و ادب فارسی با همکاری سفارت بنگلادش در ایران، همایش نیمه روزه ای را با عنوان «تأثیر زبان و ادب فارسی بر فرهنگ و زبان بنگالی» برگزار کرده است.

وی در ادامه به اهمیت این همایش اشاره کرد وگفت: بنگلادش بخشی از شبه قاره هند است و زبان فارسی که برای قرن ها زبان رسمی و علمی و فرهنگی شبه قاره بوده در این کشور نیز حاکم بوده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: تاریخ گذشته بنگلادش همانند هند و پاکستان از زبان فارسی جدا نیست و هر پژوهشگری که بخواهد گذشته این کشورها را مطالعه کند باید بتواند کتاب هایی را که در مدت شش قرن به زبان فارسی نوشته شده بخواند و بفهمد.

حداد عادل خاطر نشان کرد: امروز در همایش «تأثیر زبان و ادب فارسی بر فرهنگ و زبان بنگالی» جنبه های مختلف روابط زبانی و ادبی بین زبان فارسی و ملت بنگلادی مورد بحث قرار می گیرد.

انتهای پیام//

نظر شما