اعمال مالیات برخانه های خالی از سکنه در "برنامه تهران۲۰"

۱۴۰۰/۱۰/۰۵ - ۱۱:۵۹:۲۴
کد خبر: ۱۲۷۸۴۵۹
اعمال مالیات برخانه های خالی از سکنه در برنامه تهران۲۰
برنامه " تهران 20"، چهارم دی ماه، با حضور " عبدالجلال ایری" سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بررسی قانون مالیات برخانه های خالی از سکنه پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در ابتدای برنامه عبدالجلال ایری توضیح داد: به استناد آماری که از وزارت راه و شهرسازی به مجلس ارائه داده است، طی دو مرحله تعداد خانه های خالی از سکنه را مشخص کرده اند.

سخنگوی کمیسیون عمران ادامه داد: در اواخر شهریور ماه سال گذشته حدود 1 میلیون و 300 هزار واحد خالی از سکنه و در اواسط آبان ماه سال جاری نزدیک به 1 میلیون و 174 هزار واحد خالی از سکنه از سوی وزارت راه و شهرسازی به وزارت امور اقتصاد و دارایی معرفی شده است.

عبدالجلال ایری در پاسخ به سوال مجری برنامه با مضمون آن که آیا می دانید از این تعداد خانه های خالی از سکنه بیشترین واحد ها برای چه اشخاص یا نهادهایی هستند؟ توضیح داد: واحدهای خالی از سکنه به تفکیک مشخص است که مالکیتشان به کدام اشخاص، نهاد ها و یا بانک ها بر می گردد که این اطلاعات به صورت شفاف در اختیار وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور اقتصاد و دارایی قرار دارد.

در ادامه نماینده مردم بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قانون مالیات برخانه های خالی از سکنه اجرایی شود و ثابت شود که خانه ای خالی از سکنه است در سال اول نسبت به هزینه اجاره خانه مذکور شش برابر مالیات اخذ می شود، سال دوم دوازده برابر و سال سوم مالیات اخذ شده به هجده برابر افزایش می یابد.

مهندس ایری در پاسخ به سوال پیامکی مخاطبین برنامه در خصوص آن که مالیات اخذ شده برای دولت است و چه نفعی برای مستاجران خواهد داشت؟ توضیح داد: در طرح جهش تولید مسکن که قرار است 4 میلیون واحد مسکونی از سوی دولت ساخته شود، یکی از ابزار های تامین منابع مالی آن طرح اخذ مالیات از اشخاص یا نهادهایی است که خانه های مازاد دارند.

عضو دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی افزود: صندوقی با عنوان صندوق مسکن تشکیل شده است که این مالیات ها و دیگر مبالغ دریافتی مستقیما به آن صندوق واریز می شود و از صندوق مذکور برای اعطای وام های مسکن و ساخت مسکن استفاده می شود.

سخنگوی کمیسیون عمران در خصوص طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: طبق گزارشات وزارت راه و شهرسازی ثبت نام در سامانه برای نهضت ملی مسکن در حال انجام است. تامین زمین از سوی دستگاه های مربوطه که می بایست زمین برای ساخت ارائه می کردند انجام شده. و طبق آخرین آماری که به دست من رسیده نزدیک به 700 هزار واحد شروع به کار و در فاز اجرایی قرار گرفته است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز