فاطمه گودرزی در گفت و گو با برنا:

گاهی بازیگرانی با سن و سال بالا و چهره و فیزیک نامناسب ستاره می‌شوند/ در کشور ایران بازیگرانی که پا به سن می‌گذارند راحت کنار گذاشته می‌شوند!

۱۴۰۰/۱۰/۲۶ - ۰۵:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۸۶۳۲
گاهی بازیگرانی با سن و سال بالا و چهره و فیزیک نامناسب ستاره می‌شوند/ در کشور ایران بازیگرانی که پا به سن می‌گذارند راحت کنار گذاشته می‌شوند!
یکی از آسیب های بازیگری به خصوص در خانم ها تغییر سن و سال و تغییر فیزیک صورت است که معمولا با واکنش متفاوتی از سوی بازیگران مختلف مواجه می شود. گاهی اوقات بازیگران این گذشت زمان را در سبک و سیاق کارشان و البته در انتخاب نقش هایی که ایفا می کنند لحاظ می کنند و گاهی اوقات بازیگران با این موضوع کنار نمی آیند و مدت ها شاهد عدم فعالیت آن ها در عرصه بازیگری هستیم و نکته دیگر اینکه گاهی فیلمسازان این تغییر سن و گذشت زمان را که طبیعتا در جنس بازی بازیگر نیز موثر است بر نمی تابند و برخورد عجیب و غریب آن ها باعث می شود تا بازیگران به خصوص بازیگران زن مدت ها در عرصه بازیگری دیده نشوند به همین بهانه موضوع را با چند بازیگر خانم که این گذر زمان را در دنیای حرفه ای بازیگری تجربه کردند بررسی می کنیم.

فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون که با بازی در «آئینه» شناخته شد و آثار مختلفی چون پرستاران، جاده چالوس، نفس، ترانه مادری، فاصله ها، ایلدا و.... در کارنامه هنری اش دیده می شود در پاسخ به این سوال که در سینمای ایران دو عنصر فیزیک و چهره چه تاثیری در موفقیت بازیگر دارد به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: اصولا فیزیک و چهره در موفقیت بازیگران نقش دارد اما گاهی پیش آمده است که در برخی از آثار سینمایی و تلویزیونی، کارگردانان و تهیه کنندگان از بازیگران نامناسب به لحاظ فیزیک و چهره انتخاب و در آثارشان استفاده می کنند که واقعا از داشتن چهره و فیزیک خوب برخوردار نیستند اما اغلب این بازیگران می درخشند و حتی گاهی اسکار می گیرند و ستاره می شوند چراکه استعداد بازیگری در آن ها وجود دارد.

این بازیگر در این خصوص که آیا گذر زمان و بالا رفتن سن می تواند در ادامه فعالیت بازیگر تاثیر داشته باشد یا خیر بیان کرد: در کشور های دیگر این اتفاق  به هیچ عنوان تاثیری ندارد اما اگر بخواهیم سینمای خارج را مد نظر و الگو قرار دهیم می بینیم که بازیگران آن ها خودشان در سنین بالاتر کم و بیش تمایل دارند تا کار کنند و بازیگری ادامه دهند و بیشتر در هنر های دیگر مانند نقاشی یا مجسمه سازی فعالیت می کنند اما در کشور ما اینگونه نیست و بازیگرانی که پا به سن می گذارند خیلی راحت کنار گذاشته می شوند.

فاطمه گودرزی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا تغییر سن و سال و تغییر فیزیک و چهره چقدر امکان دارد برخی از بازیگران را کم کار ، برخی را گزیده کار و برخی را پر کار کند اظهار داشت: نگاه و اعتقاد من بر این است که چهره و فیزیک نباید هیچ تاثیری رو شغل داشته باشد درواقع مسئله ی مهم توانایی بازیگر است که بتواند از پس نقش بر بیاید.

انتهای پیام//

نظر شما