محمد حسام‌پور به‌عنوان معاون پایش و نظارت ساترا منصوب شد

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۰:۲۸:۲۸
کد خبر: ۱۲۷۸۸۷۲
محمد حسام‌پور به‌عنوان معاون پایش و نظارت ساترا منصوب شد
دکتر سیدمحمدصادق امامیان رئیس ساترا، در حکمی محمد حسام‌پور را به‌عنوان معاون پایش و نظارت ساترا منصوب کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در حکم رئیس ساترا، خطاب به محمد حسام‌پور آمده است:

«نظر به مراتب تعهد، تجارب ارزنده در رسانه ملی و دانش تخصصی جنابعالی در حوزه محتوای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و ملاحظات فرهنگی این حوزه خطیر، به موجب این حکم، به‌عنوان معاون پایش و نظارت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر منصوب می‌شوید.

توجه به اقتاضائات تولید و انتشار محتوا در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، بهبود وضعیت محتوا با عنایت به الزامات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی کشور، حساسیت نسبت به رشد و بالندگی فرهنگی مخاطب به‌خصوص کودکان و گروه‌های آسیب‌پذیر، حمایت از گسترش محتوای بومی تراز به‌منظور افزایش سهم محتوای ایرانی_اسلامی در سبد مصرف کاربران، ساماندهی محتواهای خارجی متناسب با نیازهای فرهنگی جامعه و توسعه همکاری و استفاده از تجارب گران‌قدر و سرمایه محتوایی رسانه ملی از مهم‌ترین ماموریت‌های آن معاونت است.

نظر به رویکرد رسانه‌محور ساترا، ارائه خدمات نظارتی محتوایی مطابق نیازها و الزامات انواع رسانه‌های فعال به‌ویژه رسانه‌های کاربرمحور و مبتنی بر تشخیص و درخواست متولی رسانه‌های دارای مجوز، اصلی‌ترین وظیفه معاونت متبوع حضرت‌عالی است. از این رو تعامل هم‌افزا با بخش‌های مختلف ساترا ایجاد فرایندهای چابک کم‌هزینه و اثربخش و پرهیز از ایجاد فرآیندهای غیر ضرور مورد تاکید است.

امیدوارم با تلاش شما و همکاران آن معاونت و حسن تعامل با فعالان این حوزه، شاهد رشد و تعالی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در حوزه تولید و انتشار محتوا، در مسیر تقویت بنیان‌های فرهنگی جامعه، ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی و تحکیم نهاد خانواده باشیم.

از خداوند سبحان موفقیت روزافزون جنابعالی را در انجام ماموریت‌های محوله و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌) مسألت دارم».

محمد حسام‌پور، دانش‌آموخته دکتری علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی است. در کارنامه او سوابقی همچون مدیریت تامین و تولید شبکه‌های مختلف سیما، عضویت در شوراهای طرح و برنامه شبکه‌های سیما و عضویت در شورای مشورتی محتوای حرفه‌ای ساترا به چشم می‌خورد.

 حسام‌پور تهیه‌کنند‌گی برنامه‌های مختلف تلویزیونی در داخل و خارج کشور و سخنرانی در کنفرانس‌های علمی را بر عهده داشته است. وی ارائه مقاله و شرکت در جشنواره‌ها و بازارهای مختلف بین‌المللی برای انتخاب و خرید برنامه‌های خارجی را نیز در کارنامه خود دارد.

چاپ یادداشت‌ها و مقالات علمی در خصوص تلویزیون دیجیتال همچنین تدریس در دانشگاه صداوسیما و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر فعالیت‌های حسام‌پور است.

انتهای پیام//

نظر شما