سفر به آشوراده تنها جزیره ایرانی در شمال ایران در «گردش و ورزش»

۱۴۰۰/۱۰/۱۰ - ۰۱:۵۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۰۳۶۰
سفر به آشوراده تنها جزیره ایرانی در شمال ایران در «گردش و ورزش»
جمعه این هفته در برنامه «گردش و ورزش» رادیو ورزش به جزیره آشوراده سفر خواهیم کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ جزیره آشوراده در نزدیکی بندر ترکمن و استان گلستان و در آب‌های خزر قرار دارد. این جزیره در واقع روستایی در شبه جزیره میانکاله است. در جنوب این جزیره، خلیج گرگان و در شمال آن، آب‌های خزر قرار دارند. غرب و شرق این جزیره را هم کانال طبیعی خزینی و تنگه چپق‌ اوغلی تشکیل می‌دهند.

آشوراده در زبان محلی ترکمنی به معنای جزیره آشور است. البته محلی‌ها و ساکنان قدیمی این منطقه، آن را به نام «مال آشیر» می‌شناسند. 

جزیره آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر است. این منطقه قبلا بخشی از استان گلستان بوده که بالا آمدن آب خزر باعث شده از بندر ترکمن جدا شده و به جزیره‌ای جدا تبدیل شود. شاید به همین دلیل است که عده‌ای جزیره آشوراده را بیشتر به‌عنوان تالاب می‌شناسند که میزبان پرندگان مهاجر فراوانی است.

برنامه «گردش و ورزش» در این هفته به زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی این جزیره بی‌نظیر می‌پردازد.

از بخش‌های متنوع برنامه می‌توان به ارتباط با کارشناس برنامه، کارشناس هواشناسی، گزارش‌های مردمی از مکان‌های دیدنی شهرشان، اشاره کرد.

برنامه «گردش و ورزش» جمعه ۱۰ دی ماه از ساعت ۷:۱۰، به تهیه کنندگی فرما غریب نژاد و گویندگی اختر زورقچیان از موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز رادیو ورزش پخش می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز