وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از تالار مرکزی قم خبر داد:

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی قم

۱۴۰۰/۱۰/۱۰ - ۰۲:۰۳:۰۲
کد خبر: ۱۲۸۰۳۸۱
اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی قم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح امروز به همراه رئیس جمهور در سیزدهمین سفر استانی در شهر قم حاضر شد و در حاشیه بازدید از تالار مرکزی این شهر گفت: 15 میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیر کتابخانه مرکزی استان قم در نظر گرفته شده است و پیش بینی کرده ایم تا پیش از نوروز این کتابخانه افتتاح شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی اسماعیلی با اشاره به جلسه امروز رئیس جمهور با فعالان فرهنگی استان قم افزود: در حوزه زیرساخت های مجموعه های متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان قم اقدامات خوبی صورت گرفته که باید این اقدامات گسترش و تکمیل یابد.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی ما در این سفر این است که مجموعه هایی که نیاز به تکمیل زیرساخت‌ دارد، در اولویت ها باشد تا در اختیار مردم عزیز قرار بگیرد.

اسماعیلی افزود:  با توجه به پیش‌بینی‌های که داشته‌ایم امیدواریم تکمیل این زیرساخت‌ها در زمان کوتاهی انجام شود.

وی درباره اقدامات تکمیلی زیرساخت های تالار مرکزی و کتابخانه  مرکزی قم گفت: در سفر گذشته که به استان قم داشتیم جمع‌بندی هایی برای مصوبات این موضوعات داشتیم که اعتبارات خوبی برای تالار و کتابخانه مرکزی قم در نظر گرفته شده است و 15 میلیارد تومان برا ی تکمیل و تجهیر کتابخانه مرکزی استان قم در نظر گرفته شده است و پیش بینی کرده ایم تا پیش از نوروز این کتابخانه افتتاح شود.

وزیر فرهنگ ادامه داد: همچنین تالار مرکزی دارای امکانات خوبی است که البته نیاز به ارتقای وضعیت دارد که از جمله می‌توان به ارتقای پلاتو تئاتر و هنرهایی مانند خوشنویسی و تئاتر اشاره کرد. چرا که قم در حوزه‌های خوشنویسی جایگاه کم نظیری دارد. خوشنویسی به عنوان یکی از هنرهای ایرانی اسلامی به شمار می رود که اگر در این شهر تقویت شود آثار هنرمندان شهیر این حوزه می تواند در جهان اسلام مورد توجه قرار بگیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: از سیاست‌های جدی ما در دولت سیزدهم این است که آثار هنری به ویژه در حوزه های خوشنویسی را در نمایشگاه ها و جشنواره های منطقه‌ای مشارکت بدهیم تا بتوانیم به اقتصاد این هنر کمک کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: تمرکز اصلی ما در قم در حوزه های فرهنگی و هنری بر روی موضوعات خوشنویسی و تئاتر خواهد بود و از مدیران استانی می‌خواهم این دو را به عنوان برنامه‌های اصلی کاری خود قرار دهند تا شاهد شکوفایی بیشتری در این حوزه در قم باشیم.

انتهای پیام//

نظر شما