آشنایی با روستای بنگلایان استان هرمزگان در «آیش»

۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۰۸:۵۴:۵۷
کد خبر: ۱۲۸۰۷۰۱
آشنایی با روستای بنگلایان استان هرمزگان در «آیش»
شنوندگان رادیو فرهنگ شنبه ۱۱دی ماه همراه با امواج رادیو در برنامه مستند گزارشی « آیش» به روستای بنگلایان از توابع استان هرمزگان سفر می کنند .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مستند گزارشی «آیش» با موضوع معرفی روستاهای سراسر کشور و سبک‌زندگی روستایی به همت گروه تولید و تامین از رادیو فرهنگ پخش می شود ‌.

مستند «آیش» به سبک زندگی مردم و جاذبه های روستاهای ایران می پردازد در برنامه امروز شنوندگان رادیو فرهنگ را با سبک زندگی مردم و جاذبه های روستای بنگلایان آشنا می کند.

بنگلایان،روستایی ناشناخته در پایتخت اقتصادی کشور که ظرفیت های بکر گردشگری دارد و از محصولات مرغوب باغی برخوردار است .

بندرعباس از مناطق زیبای استان هرمزگان به شمار می رود که با نام قدیمی و محلی بنگلوو مشهور می باشد؛بنگلایان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شمال شهر بندرعباس در دهستان سیاهو بخش مرکزی بین روستای ماشاری، سلرد و دوکوه واقعه شده که محصولات کشاورزی و مرکبات مرغوب آن از قبیل نارنگی، پرتقال، انبه، لیمو شیرین از شهرت بالایی برخوردار است.

بنگلایان در فاصله  ۱۵ کیلومتری سیاهو واقع شده و یکی از روستاهای دیدنی و زیبای منطقه است که رودخانه دائمی هماگ یا جاماش پس از سرچشمه گرفتن از روستای هماگ پایین از روستاهای سیخوران،درگیران و ماشاری عبور می کند تا به بنگلایان برسد و پس از سیراب کردن درختان این روستا به طرف روستای ماشکار ادامه مسیر می دهد.

روستای بنگلایان دارای جاذبه های طبیعی،بوم گردی و گردشگری فراوانی است که وجود قدمگاه منتصب به حضرت ابوالفضل ( ع) حال و هوای مذهبی خاصی به این روستا و و بوم گردی منطقه بخشیده است.

زیبایی های طبیعی، باغات انبوه و وجود رودخانه پرآب جاماش جلوه های منحصر به فردی را به روستای کوهستانی بنگلایان بخشیده همچنین سنگفرش های خیابان های روستا با سنگ های طبیعی موجب زیباتر شدن روستا شده است.

در برنامه امرور ضمن گفت ‌‌کو با اهالی این روستا شنوندگان با سبک زندگی ، فعالیت ها و شغل آنها ، دیدنی های این روستا و ... آشنا می شوند .

این برنامه را ساعت ۱۹:۴۵ به تهیه کنندگی فریده گودرزی روی موج ۱۰۶مگاهرتز رادیو فرهنگ بشنوید.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز