نگاهی به اثرات فضای مجازی بر روابط خانوادگی در «قلمرو فرهنگ»

۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۱۰:۴۵:۲۳
کد خبر: ۱۲۸۰۷۹۹
نگاهی به اثرات فضای مجازی بر روابط خانوادگی در «قلمرو فرهنگ»
برنامه قلمرو فرهنگ این هفته شنبه ۱۱ دی ماه با موضوع خانواده و‌فضای مجازی از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ تنیده شدن زندگی روزمره با فضای مجازی  سبب وابستگی شدید افراد به این فضا شده و این امر اثرات بسیاری بر کانون خانواده دارد و اعضای آن کمترین مراودات و گفتگوی همدلانه را با هم دارند. این موضوع آسیب‌هایی به وجود آورده که در کنار سایر عوامل مخرب روابط خانوادگی، موجب سست شدن بنیان خانواده‌ها، طلاق عاطفی زوجین و کمرنگ شدن صمیمیت میان اعضای خانواده شده همچنین زمینه گسترش شکاف نسلی را فراهم کرده است که حتی در حوزه فرزند آوری و رشد نرخ جمعیت نیز اثر گذار بوده و نقش ایفا می کند .

در برنامه « قلمرو فرهنگ»دکتر فاطمه آذرتاش مشاورخانواده و مدرس دانشگاه همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی شفیعی  مدرس حوزه و دانشگاه و مولف کتاب "کابوس سالمندی" به عنوان کارشناسان حضوری این برنامه و دکتر صالح قاسمی پژوهشگر جمعیت نیز در ارتباط تلفنی در بخش کارشناسی همراه برنامه است تا با بررسی آسیب های فضای مجازی بر روابط خانوادگی به ارائه راهکار برای آن بپردازند.

فرهنگسازی جهت استفاده صحیح از فضای مجازی نقش مؤثری در زندگی فردی و اجتماعی دارد، که در این برنامه « قلمرو فرهنگ» به آن اشاره می شود.  

برنامه « قلمرو فرهنگ» به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر و گویندگی پیمان شیخی ساعت ۱۰:۳۰ روز شنبه از رادیو فرهنگ پخش می شود.

انتهای پیام//

نظر شما