نوری: باید فرایند تعلیم و تربیت را در مسیر شهدا قرار دهیم/ ورزش محوری‌ترین کار ما خواهد بود

۱۴۰۰/۱۰/۱۳ - ۰۸:۳۶:۴۷
کد خبر: ۱۲۸۱۶۵۲
نوری: باید فرایند تعلیم و تربیت را در مسیر شهدا قرار دهیم/ ورزش محوری‌ترین کار ما خواهد بود
وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با رادیو ورزش گفت: باید جریان تعلیم و تربیت را بر مدار و محور شهدا تنظیم کنیم که بتوانیم حرکت درست و صحیحی را داشته باشیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با رادیو ورزش گفت: خدا ما را مدیون سربازان وفادار و فداکار اسلام بالاخص سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی قرار ندهد که خود از ورزشکاران بود و در خاطرات او وقتی می‌خوانیم اگر ورزش نبود من این اخلاق را نداشتم لذا ورزش یکی از عوامل مهم نگهداری جوانان به ویژه از مفاسد اخلاقی و به طور طبیعی پیدا کردن روحیه پهلوانی و رادمردی است.

وی اظهار کرد: اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به پاس تکریم و تعظیم شعائر اسلامی خاص شهیدان است چون شهید بالاترین مقام را دارد و شاهد است.

نوری ادامه داد: برای اینکه از برکت و نورانیت این عزیزان ما بهره ببریم و استفاده کنیم باید فرایند تعلیم و تربیت را در مسیر شهدا قرار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: هدف اصلی این است که علاوه بر اینکه وظیفه داریم تعظیم کنیم و مقام شامخ شهدا را ارج نهیم باید جریان تعلیم و تربیت را بر مدار و محور شهدا تنظیم کنیم و امیدواریم در خط امام(ره) و مقام معظم رهبری و خط شهیدان این مسیر را آن گونه که در رضای خداوند و آن گونه که شهدای عزیز شاهد ما هستند پیش ببریم.

نوری درباره ورزش در وزارتخانه متبوعش گفت: از باب فقهی مقدمه واجب، واجب است یعنی ورزش واجب است. خدمت نمی‌توانید انجام دهید تا زمانی که قوت نداشته باشید و آماده نباشید.

وی اظهار کرد: ورزش باید در تمام سطوح انجام شود و ورزش به عنوان یکی از کلیدی‌ترین کارهای تعلیم و تربیت همانطور که مقام معظم رهبری فرموند تهذیب، تحصیل و ورزش لذا ورزش محوری‌ترین کار ما خواهد بود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز