اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا

۱۴۰۰/۱۰/۱۳ - ۱۹:۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۲۸۱۹۵۵
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا امروز دوشنبه 13 دی ماه به شرح زیر است.

مهدی فرجی در گفت‌وگو با برنا

یکی از وظایف هنرهای نمایشی پرداختن به چهره‌‎‌هایی چون سردار سلیمانی است/ سردار به هیچ حزبی وابسته نبود و هدفش سرفرازی کشور بود

رئیس هیات مدیره کانون رسانه‌های دیداری که سال‌ها سابقه مدیریت در شبکه‌های مختلف سیما را برعهده داشته و در سال‌های اخیر بیشتر در مقام تهیه‌کننده آثاری چون سریال «نون خ»، «لژیونر»، «صفر بیست و یک» و.. را در کارنامه دارد در خصوص ساخت سریال برای شخصیت های بزرگ، ماندگار ، ملی و مذهبی و... و اینکه چگونه قهرمان‌های ملی می توانند در آثار های نمایشی الگوسازی شوند با خبرگزاری برنا صحبت کرد.

عباس نعمتی: فیلم شهید سلیمانی باید با توجه به میراث تمدن ایرانی و اسلامی ساخته شود

پرداختن به زندگی چهره های ملی و مسیر زندگی شخصی و حرفه ایشان که در جایگاه امروزشان تاثیر گذار بوده است یکی از ژانر های فیلم سازی و حتی ساخت آثار مستند در سینما و تلویزیون می‌باشد. پرداختن به زندگی حاج قاسم سلیمانی فرصتی است تا از اهرم هنرهای نمایشی در معرفی این چهره ی موثر و محبوب ملی استفاده کنیم تا ضمن انعکاس اهداف و عملکرد این قهرمان ملی ضمن الگوسازی و پرورش شخصیت های اینچنین کمک موثر کنیم.

هاشمی‌فرا: مسیری که وزیر ارشاد می‌رود امیدوار کننده است

طرح‌ها و ایده‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر پیش رو قطعا با نگاهی تخصصی در اجرا زمان بر خواهد بود و بدیهی است که با ایجاد فرصت بازنمایی سرفصل های این وزارتخانه حساس می تواند گره گشا بر امور هنرمندانی باشد که قطعا از وزیر مرتبط با امور حرفه ایشان توقعاتی دارند در این راستا مجید هاشمی‌فرا، مدیر گروه خبر و سیاسی شبکه جهانی الکوثر و یکی از اعضای کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری، با خبرگزاری برنا گفت‌وگویی انجام داد.

مهران مدیری و زالو

مهران مدیری بعد از ساخت سریال‌های «هیولا» و «دراکولا» سریال تازه‌اش را به نام «زالو» که البته امکان تغییر آن در آینده وجود دارد به زودی جلوی دوربین می‌برد.

اجرای تئاتر "ببخشید؛ زیاد میشه" به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)

مراسم تئاتر واره "ببخشید؛ زیاد میشه" با همت گروه فرهنگی هنری میراث با هدف ترویج فرهنگ فاطمی به مدت پنج شب از دوشنبه ۱۳ تا جمعه ۱۷ دی‌ماه در سالن کوشک باغ هنر برگزار می‌شود.

معرفی کتاب

«حکومت نظامی» روایتی از خفقان در دوران پینوشه

کتاب «حکومت نظامی» اثر «خوسه دونوسو» سال 1986 منتشر شده است. این کتاب داستان خواننده‌ای به نام «مانونگو ورا» اهل شیلی است که پس از سال‌ها دوری از وطن به کشورش بازمی‌گردد.

در خانه کتاب و ادبیات ایران صورت می‌گیرد

رونمایی از کتاب «سرو ماندگار» به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

آیین رونمایی از کتاب «سرو ماندگار» به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار خواهد شد.

احمد گلچین و کلیدی برای بحران اکران در سینمای ایران!

رضا اورنگ روزنامه نگار،نویسنده،استاد دانشگاه و کارشناس رسانه درباره احمد گلچین به بهانه تولدش برای برنا اینگونه نوشت.

محمدحسین نیرومند:

سینمای ما برای ارتقاء نیازمند پرداختن به مباحث تئوریک است

«محمدحسین نیرومند» عضو هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: اگر ما سینمایی را می‌خواهیم که با مفاهیم انقلاب شکل گرفته، این نیاز به جدی‌گرفتن مباحث تئوریک دارد.

به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س)

سه نمایش تئاتر شهر روزهای پایانی هفته اجرایی ندارند

سه اثر نمایشی به صحنه رفته در تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر روزهای پانزدهم و شانزدهم دی ماه به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به صحنه نمی روند.

دیدار با سردار سلیمانی سرنوشت مرا تغییر داد

همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: دیدار با حاج قاسم در سال 61 سرنوشت مرا تغییر داد و این شهید بزرگوار در میان مردم منطقه نفوذ داشتند و سردار دل ها به معنای حقیقی بودند.

رضایت ۹۲ درصدی مخاطبان نمایشگاه مجازی کتاب از پست

طبق نظرسنجی صورت گرفته از خریداران کتاب در اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان بیش از ۹۲ درصد مخاطبان، فعالیت شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را مطلوب ارزیابی کردند.

مردم از شهید سلیمانی، حس آرامش و امنیت دریافت می کردند

فرزند ارشد سردار همدانی گفت:مردم فرق فردی که صادقانه کار می کند با شخصی که تظاهر به خوبی می کند را می دانند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز