همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

مراسم رونمایی از ۲ کتاب گویای «هم راه» و «هم سایه» در رادیو برگزار شد

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۱۰:۰۵:۳۷
کد خبر: ۱۲۸۲۱۹۵
مراسم رونمایی از ۲ کتاب گویای «هم راه» و «هم سایه» در رادیو برگزار شد
همزمان با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ایرانصدا مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به همراه رونمایی از دو کتاب گویای «همراه» و «هم سایه» با همکاری هنرمندانی چون محمدحسین لطیفی و فرهاد قائمیان برگزار کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این‌ مراسم که دوشنبه ۱۳ دی ماه در سالن معاونت صدا ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، سردار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی بخشی‌زاده معاون صدا و جمعی از خانواده شهدا و اصحاب رسانه نیز حضور داشتند.

علی بخشی زاده معاون صدا در این مراسم با اشاره به سخنانی از امیرالمومنین علی (ع) درباره اهمیت جهاد گفت: جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را بر روی اولیای خاص خود گشوده است.

معاون صدا بیان کرد:  هنوز هم وقتی صحبت از حاج قاسم می‌شود گوشه چشمان همه خیس می‌شود و گویا این داغ سرد نمی‌شود.

ویز تاکید کرد: ما باید هر یک به نوبه خود اسلحه حاج قاسم را برداریم و به کار گیریم و نباید شرمنده این بزرگواران شویم.

علی بخشی زاده حاج قاسم را مردی برشمرد که بزرگ شده مکتب امام حسین (ع) بود و اظهار داشت: سردار دل ها ، هیچگاه ازخودش تصویرسازی نمی کرد و حرفی را نمی زد که عمل نکند.

سردار فضلی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد: سردار سلیمانی برای دوستان منشأ خیر و امید و برای دشمنان منشأ ناامیدی و درد بود.

وی اضافه کرد: چگونه می‌شود فردی روی همه بلاد اسلامی اثر خود را بگذارد و این فرآیند بدون اخلاص الهی امکانپذیر نیست.

سردار فضلی با اشاره به خاطره‌ای عنوان کرد: ما هشتم آذر ۶۰ در خدمت ایشان بودیم و از رزمنده‌های عملیات بود. آن روز وقتی می‌خواستند برجسته‌ترین و سرآمدترین رزمنده کرمان را انتخاب کنند به ایشان رسیدند.

وی تصریح کرد: او در همه حوادث برون مرزی حضور چشمگیر و صد در صدی داشت. در قائله های داخلی هم حضوری جدی داشتند. در فتنه سال ۸۸ هم مبتکر این شدند که باید به برخی شخصیت‌ها تذکر داده شود، و نامه‌ای براین اساس تنظیم شد تا به ۲۴ نفر تذکر داده شود.

سردار فضلی در ادامه گفت: در جبهه در عملیات رمضان یک روز پاتک سنگینی از طرف دشمن شد. شهید سلیمانی از شهادت باکی نداشت اما می‌فرمود تا کسی  باور پیدا نکند به شهادت واقعی نمی‌رسد و او قبل از شهادت خود نه یک بار بلکه بارها شهید شده بود.

وی در پایان سخنانش گفت: کارهای هنری شما اقدامات شهدا را ماندگار می‌کند و کاش ما توفیق داشته باشیم به همه شهدا بپردازیم.

محمدحسین لطیفی کارگردان و راوی «هم سایه» نیز بیان کرد: دو سال است که حاج قاسم را در میان خودمان نداریم  اما وقتی اینجا نشسته‌ام می‌بینم روح او کاملاً محسوس است.

وی با اشاره به اینکه من چهار یا پنج بار از نزدیک ایشان را دیده بودم اضافه کرد: آن روز که حادثه را شنیدم گفتم شایعه است و غیرقابل باور بود.

لطیفی با اشاره به یک خاطره عنوان کرد: فرهنگ و هنر این کشور برای حاج قاسم اهمیت زیادی داشت. یک بار با ناامیدی او را برای یکی از فیلم‌هایم که درباره جانبازان بود دعوت کردیم ولی وقتی فیلم تمام شد ،عوامل گفتند حاج قاسم آمده است و فیلم را هم دیده بود.

وی که راوی بخش‌هایی از خاطرات حاج قاسم در کتاب گویای «هم سایه» است گفت: من کمترین بودم که بخواهم جای او کلماتی را بگویم. آقای قائمیان هم به من قوت قلب می‌داد خوشحالم صدای من توانست بخشی از واقعیت‌های وجود چنین کسی را روایت کند.

فرهاد قائمیان بازیگر و دیگر راوی کتاب گویای «هم راه» نیز عنوان کرد: ۲ سال است که درست ساعت ۱:۲۰ دقیقه دل نوشته‌های من از تلویزیون پخش می‌شود و من حرف‌هایم را در آن نوشته‌ها گفته‌ام. در همین راستا دلنوشته قائمیان درباره شهید سلیمانی برای حاضران پخش شد.

مهدی شاملو مدیر ایرانصدا در این مراسم گفت: هرگاه حادثه بزرگی در تاریخ اتفاق می‌افتد، شکل دادن آن اتفاق در بستر هنر و تبدیل آن به یک اثر هنری به وسیله هنرمندان در ماندگاری آن حادثه نقش بسزایی دارد. برای سردار سلیمانی و یارانشان در «ایران صدا» دو اثر تولید کردیم که یکی کتاب «همراه» است که زحمت آقای دهقان شیری است و توسط هنرمندان رادیو اجرا شد و کتاب دوم «همسایه» است که استاد لطیفی و آقای فرهاد قائمیان آن را اجرا کردند.

در ادامه سیروس دهقان شیری از همرزمان و محافظان سردار سلیمانی که کتاب «هم راه» را بر اساس خاطرات سردار سلیمانی نوشته است بیان کرد: من مسئولیت حفاظت سردار سلیمانی را داشتم و با او همراه بوده‌ام و همیشه دوست داشتم سردار سلیمانی را درک کنم و تلاش کردم سال شمار اتفاقات و زوایای مختلف ابعاد شخصیتی سردار را بنویسم. در نهایت با دستور معاون صدا تولید کتاب گویای هم راه انجام شد و معتقدم خود سردار شهید کمک کرد تا بهترین‌ها در این راه قدم بگذارند.

عبدالله علایی تهیه کننده «هم راه» هم در این مراسم گفت: شاید تا قبل از شهادت سردار ما چیزی از ایشان نمی‌دانستیم ولی برای خود من خیلی جذاب بود که او از ابتدای انقلاب همه جا بوده است. ایشان بچه‌های شهدا را در اعیاد به تفریح می‌بردند و دعا می‌کردند تا بچه‌ها آمین بگویند که یکی از این دعاها شهادت برای خود بوده است.

سه نفر از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به بیان خاطراتشان از سالها همراهی و همدلی عاشقانه شان با حاج قاسم پرداختند و هر کدام ازمیان انبوهی از خاطراتشان از دوران همراهی با شهید حاج قاسم سلیمانی به بیان نکاتی از روح بزرگ این شهید بزرگوار گفتند.

احترام به همه حتی کودکان غیرمسلمان ایزدی و ولایت پذیری سردار در سخن و رفتار از جمله ابعاد شخصیتی سردار دل ها بود که همرزمان شهید برشمردند.

این مراسم با تجلیل از عوامل این کتاب‌های گویا به پایان رسید. یادآور می شو محمدحسین لطیفی و فرهاد قائمیان، راویان کتاب گویای «هم سایه» و محمد سلوکی و سیروس دهقان شیری راوی و گوینده کتاب «همراه» هستند.

انتهای پیام//

نظر شما