گفت‌وگوی هفته؛

اعتراض کارگردان جوان سینما به هیئت انتخاب چهلمین جشنواره فجر

۱۴۰۰/۱۰/۱۵ - ۰۹:۴۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۸۲۶۱۳
اعتراض کارگردان جوان سینما به هیئت انتخاب چهلمین جشنواره فجر
نوید اسماعیلی با انتقاد از عملکرد هیئت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر خواستار اضافه شدن بخش جنبی به این جشنواره شد.

نوید اسماعیلی کارگردان فیلم «پاکول» که متقاضی حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر بود و به سودای سیمرغ این رویداد راه پیدا نکرده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: افرادی که در سمت هیئت انتخاب فیلم‌های متقاضی را مشاهده می‌کنند و مورد ارزیابی قرار می‌دهند در جایگاهی هستند که باید قضاوت درستی داشته باشند چرا که تصمیمات آن‌ها بر سرنوشت افراد بسیاری تأثیرگذار است.

اسماعیلی تصریح کرد: متأسفانه گویا داوران جایگاه خود را نمی‌شناسند چرا که من اطلاع دقیق دارم و حتی می‌توانم ادعایم را ثابت کنم که چندین فیلم همچنان در مرحله فیلمبرداری هستند و حتی چند سکانس بیشتر فیلمبرداری نشده‌اند اما چون نام و نشانی دارند یا برخی افراد اصطلاحاً آقازاده هستند فیلمشان به راحتی در جشنواره حضور دارد و من که با بودجه شخصی این فیلم را ساخته‌ام و حتی در فیلمم بازیگران مطرحی ایفای نقش می‌کنند به دلیل اینکه شرایط آن‌ها را ندارم فیلمم به جشنواره راه پیدا نکرده است.

وی افزود: فیلم «پاکول» درباره دختران افغانستانی است و قصه‌ای عاشقانه‌ای از نرسیدن دو نفر به هم روایت می‌کند. برای ساخت این فیلم زحمات بسیاری کشیده شده ولی از آنجا که من پدرم فیلمساز نبوده یا رانتی برای ورود به جشنواره نداشتم جایی در این رویداد ندارم. اگر نگاهی به 22 فیلم حاضر در جشنواره فیلم فجر داشته باشیم می‌بینیم که سازندگان اصلی همه آن‌ها یا افرادی صاحب‌نام هستند و یا با مسئولان مختلف ارتباط دارند. چنین وضعیتی باعث می‌شود که سینماگران مستقل و جوان هیچ رمقی برای کار کردن نداشته باشند و امیدی برای من و امثال من باقی نخواهد ماند.

این کارگردان در پایان گفت: درخواست من از مسئولان جشنواره فیلم فجر این است که بخشی جنبی به جشنواره اضافه کنند که فیلم‌های جا مانده امکان حضور در این بخش را داشته باشند و اگر چنین فرصتی هم به ما نمی‌دهند حداقل پروانه نمایش یک روزه به فیلم «پاکول» بدهند تا من بتوانم آن را برای منتقدان و اهالی رسانه اکران کنم تا آن‌ها بتوانند درباره دلایل حذف این فیلم قضاوت کنند. امیدوارم مسئولان جشنواره فیلم فجر درباره دلایل کنار گذاشتن این فیلم توضیح دهند.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز